Jeg er forelsket i en pige, der bor i en anden by end mig. Jeg vil gerne være kærester med hende, men jeg ved ikke, om hun også kan lide mig.
Hej
jeg er en dreng som bor i Holstebro jeg er forelsket i en pige som bor på i en anden by, vil gerne være kærester med hende ved bare ikke om hun kan lide mig

(Dreng, 14 år)
Kære dreng på 14 år
Det er super skønt, når der er en, man lide. Men det kan også være super forvirrende, hvis man ikke helt ved, om forelskelsen er gengældt.
Allerførst vil jeg lige fortælle dig, at jeg har rettet lidt i dit spørgsmål. Det er udelukkende for at sikre mig, at du ikke kan blive genkendt ud fra dit spørgsmål.
Kig efter tegn på forelskelse
Når man er forelsket, vil man jo gerne have, at den anden har det på samme måde. Men det kan som sagt være super forvirrende lige at finde ud af, om den anden mon også kan lide en. En af de måder man måske kan få et lille hint om, hvad den anden føler for en, er ved at kigge efter tegn på forelskelse fra den anden. Nogle gange kan den anden nemlig udsende nogle små mere eller mindre skjulte tegn på, at personen også er vild med en. Så du kan måske prøve at kigge efter sådan nogen tegn fra den pige, som du godt kan lide. Du kan læse mere om tegn på forelskelse i den artikel, jeg har linket til, hvis du ikke helt ved, hvad du skal kigge efter.
Fortæl det til hende
Men den allerbedste måde at finde ud af, om den anden person har det på samme måde, som man selv har det, er ved at fortælle personen, hvordan man har det. Derfor er mit allerbedste råd, at du skal prøve at fortælle hende pigen, at du er forelsket i hende. Og at du gerne vil være kæreste med hende. Jeg kan godt forstå, hvis det lyder lidt skæmmende. For det er altid sårbart at fortælle en anden person, at man faktisk er forelsket i dem. Men det er den eneste måde, du kan få et helt sikkert svar på, om hun også kan lide dig.
Snak med dine venner
Jeg kommer til at tænke på, om du har nogle venner, du kan snakke med om det her? Hvis du har det, synes jeg, du skal prøve det. Det er nemlig guld værd at have sine venner at snakke med, når der er en pige, man kan lide. Men hvor man ikke er helt sikker på, at hun også kan lide en. Når man får snakket med sine venner om det, får man nemlig sine tanker ud af hovedet. Og dine venner kan dele deres erfaringer med dig, hvis de nu har stået i en situation, der minder om. Og det kan jo være, at der er nogen af deres råd, du kan bruge?
Jeg håber, at der var noget i mit svar, du kan bruge til noget. Og så håber jeg, at du får fortalt pigen, hvad du føler for hende. Og at hun føler det samme for dig. Jeg ønsker dig i hvert fald al mulig held og lykke med det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper