Hej Mindhelper
En dreng i bussen.
Jeg har et problem. Jeg er forelsket i en dreng, som er med den samme bus som jeg.
Hver gang jeg ser ham i bussen, får jeg altid øjenkontakt med ham, eller hver gang jeg skal af bussen, så kigger han altid på mig.
Normalt når bussen holder, der hvor jeg skal på, så rykker han altid nogen sæder op, fordi hans venner går af bussen, men da jeg så kom på og satte mig lige bag ham på det ene tidspunkt, rykkede han ikke op, også satte han sig så hans ene side var ind mod sædet. da bussen begyndte at køre kiggede jeg nogen gange på ham, hvor jeg så opdaget at han i forvejen sad og kiggede på mig.
Han har den her mærke men ret lækker stemme når han er sammen med sin venner, men når så han sætter sig op til sin lillebror, får han den her stadig mørke, men nuttet stemme. Det bare så nuttet hvordan hans stemme sådan ændre sig fra lækker til cute.
Når men mit spørgsmål er bare, om han også kan lide mig, hvis han sidder og kigger på mig, eller når vi får øjenkontakt?
det skal lige siges at jeg er 14 og han nok er hen mod de 16-17 år, er det okay?

(14 år)
Kære Du
Det lyder som om, at du har tænkt en del på ham drengen fra bussen, på det sidste. Derfor er jeg også mega glad for, at du har skrevet herind, og fortalt om det.
Forelskelse
Det kan være mega spændende, når man har fået et godt øje til en sød dreng. Men det kan også sætte en masse tanker i gang hos en: “For er han mon også blevet vild med en?” og “Hvad betyder det lige, når han kigger på den der måde?”. Det kan jeg sagtens forstå, at du kan blive lidt i tvivl om. For det er helt naturligt, at spekulere over den andens signaler, når man er blevet lidt forelsket.
Der er desværre ikke noget direkte svar på, hvad det betyder at i får øjenkontakt i bussen. For der kan være forskellige grunde til, at han kigger på dig. Derfor kan jeg heller ikke give dig et svar på, om han er vild med dig eller ej. Men du kan prøve at kigge på artiklen 15 tegn på, at han eller hun også er vild med dig. Måske er der noget i den, som du kan bruge.
Alderen
Du spørger også, om det er okay, at du er 14 og han nok er omkring 16-17 år. Her vil jeg sige, at det er helt okay at være forelsket i en, der er et par år ældre end en selv. Det er der mange unge, som prøver at være på et tidspunkt. Men jeg tænker, at det er godt, at du lige tænker lidt ekstra over det, når han er lidt ældre end dig. For det er altid en god tommelfingerregel, at passe så godt på sig selv, som man kan. Ihvertfald også, når drengen er en, som man ikke kender.
Nu bliver det måske lidt tørt og støvet, men vi kan også lige tage et kig på, hvad loven siger om, det med at være interesseret i en, som er lidt ældre. Den siger, at man godt må være kærester med en på 16 eller 17, når man selv er 14 år. Men den siger også, at man ikke må have sex. Det er fordi, at man ikke der det der hedder buksemyndig, når man er 14. Det bliver man nemlig først, når man er 15 år.
Tal med dine venner
Jeg kommer også til at tænke på, om du har nogle venner eller veninder, som du kan tale med, om dine tanker? For måske er der nogle af dem så kender til det med at være forelsket. Og så kan det være meget fedt, at snakke lidt med hinanden om det.
Børnetelefonen
Hvis du stadig er lidt i tvivl, eller gerne vil have nogen at snakke med, så må du altid ringe til Børnetelefonen. Børnetelefonen er både for børn og unge. Og dem må man altid ringe eller skrive til, hvis man går og tumler med en masse tanker.
Man kan godt have hovedet fuld af tanker, når man har fået et godt øje til en dreng. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du har kunne bruge, selvom jeg ikke kunne svare på, om drengen i bussen er vild med dig. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
De bedste hilsner fra en Mindhelper