Jeg er forelsket i den her dreng, men han opfører sig mærkeligt overfor mig. Han hoster blandet andet af mig, når jeg kigger på ham. Mon han kan lide mig?
Kærer brevkasse
Jeg er forelsket i en dreng, men vi går ikke i samme klasse jeg går i 6. Klasse og han går 8. klasse, men vi er på samme alder jeg kan virkelig godt Lide ham problemmet er bare at jeg ikke ved om han kan Lide mig han opfører sig vildt mærkeligt når jeg kigger på ham hoster han af mig og så undgår han mig også lidt i skolen og går sammen med andrer piger og kaster op over mig jeg virkelig ikke hvad det betyder please hjælp
Kærlig hilsen mig selv

(Pige, 14 år)
Kære dig
Åha, det kan også være rigtig forvirrende med alt det forelskelses-halløj. Og det kan være ret svært at finde rundt i, når drengene opfører sig mærkeligt overfor en.
Tag en snak med dine veninder
Har du snakket med dine veninder om det? Hvis ikke, er det mit bedste råd til dig. Hør hvad de har at sige. Hvad tænker de om din situation? De har måske også nogle gode idéer til, hvordan du kan finde ud af, om han kan lide dig. Det er i hvert fald værd at høre dem ad, hvad de har at sige.
Hvordan kaster han op over dig?
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du præcis mener med, at han kaster op over dig. Umiddelbart synes jeg, at det lyder ret underligt og virkelig tarveligt, at han kaster op over dig. Mener han det i sjov eller for at irritere dig? Og gør han det, hvor han lader som om, eller er det mere en talemåde? Hvis du oplever det som noget, der gør dig ked af det, synes jeg, at du skal sige det til din lærer. For så bliver det noget, der skal tages seriøst og tages hånd om.
Er han ellers sød og venlig?
Hvordan er han ellers, når I taler sammen? Hvordan virker han der? Er han sød og venlig eller hoster han også af dig og kaster op over dig der? Jeg tænker, at det ville være godt, hvis du kunne spørge ham om, hvorfor han gør sådan nogle ting, når han ser dig.
Har du set vores artikel om 15 tegn på, at den anden er forelsket i dig? Hvis ikke, synes jeg, du skal tjekke den ud. Så kan du kigge efter, om han gør noget af det næste gang, du ser ham.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig lidt, og at du snart finder ud af, om han også kan lide dig.
De bedste hilsner fra Mindhelper