Jeg er forelsket i en dreng fra min klasse og jeg har været kærester med ham før, men efter han slog op har jeg ikke kunne få ham ud af mit hoved.
Hej
Jeg er forelsket i en dreng fra min klasse og jeg har været kærester med ham før, men efter han slog op har jeg ikke kunne få ham ud af mit hoved. Jeg har spurgt nogle af mine veninder fra min klasse til råds og de siger at han også er forelsket i mig og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?

(Pige, 14 år)
Kære Pige 14 år
Jeg er super glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker. Det kan være rigtigt svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når man er forelsket.
Først skal du have ros for, at have spurgt dine veninder til råds. Det er altid en god idé at dele sine tanker med dem man er tryg ved og som kender en godt.
Snak med hamDet lyder på dine veninder som om, at han også er forelsket i dig, og det er jo super dejligt! Nu skal du så overveje, om du også er klar til at snakke med ham om det. Det er nok den eneste måde, hvor du faktisk kan finde ud af, om han er forelsket eller ej. Det betyder selvfølgelig også, at der er en risiko for, at han ikke er forelsket. Det er aldrig sjovt at blive afvist, men samtidigt er man også nødt til at tage nogle chancer, når det kommer til kærlighed. Hvis du nu sidder med tanken “kan han lide mig”, og er meget i tvivl, så kan du prøve at læse artiklen jeg har linket til, og se om han måske viser nogle af de tegn på forelskelse, som den nævner.
Jeg krydser fingre for dig, og håber det kommer til at gå godt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper