Hej Mindhelper
Jeg er en ung mand på 15 år, og jeg skriver til jer fordi jeg har et dilemma med en pige som jeg er vild med.
Vi har ikke mødtes før, men vi skriver og snapper sammen på snapchat.
Hun har vist tegn på følelser for mig, og jeg har flere gange ikke været i tvivl om at der er noget imellem os. Hun går på en anden skole end jeg gør, og vi har kun været sammen på brobygning. Altså også der hvor vi mødtes første gang. Hun virker til at være vild med mig, og jeg kan prøve at fortælle de tegn hun har vist mig.
1. Hun åbner hurtigt mine snaps.
2. Hun svarer jævnligt på dem.
3. Hun har 4 gange sendt “fejlbeskeder” til mig – inden for max 14 dage.
4. Hun virker til at være nervøs, og tør ikke tage intiativ selv.
5. Vi har flirtet med hinanden, og hun har sendt ‘søde’ billeder til mig.
Men dilemmaet er, at jeg har et medfødt handicap.
I mine øjne føles det fuldstændig forkert at jeg kommer sammen med en pige, som i den grad er den smukkeste pige.
Hun har vist interesse for mig.
Mvh Anonym 15 år.

(15 år)
Kære Anonyme
Det kan både være helt fantastisk, og mega forvirrende, når man er blevet vild med en pige. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind, og delt dine tanker.
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har fjernet nogle oplysninger fra dit brev. Det er for, at du kan være sikker på at være anonym. Det håber jeg er okay.
Er der tegn?
Når man er blevet vild med en pige, kan det både føles mega fedt og spændende. Men det kan også sætte en masse tanker igang. For har hun det på samme måde? Og hvad betyder det, når hun gør det ene og det andet? Tanker som dem tror jeg, at de fleste unge har prøvet at have på et tidspunkt. For det er helt normalt at lede efter tegn på, at den anden også er vild med en. Det lyder også til, at du allerede har tænkt en del over, hvilke signaler hende pigen sender, og om det måske er tegn på, at hun er vild med dig. Hvis du gerne vil læse om endnu flere tegn, kan du kigge på vores artikel med Tegn på at hun eller han også er vild med dig.
Jeg kan ikke sige, om hende pigen er vild med dig. Men når man kan mærke, at en pige flirter, kan det være et godt tegn på, at hun har et godt øje til en. Men i sidste ende, er det kun hende selv der ved, hvordan hun har det.
Tegn på at det er gengældt
Du skriver også, at du føler, at det virker helt forkert, hvis dig og pigen skulle komme sammen, fordi hun er den smukkeste pige. Det kan godt være en tung følelse, at gå med. Men du skal vide, at du langt fra er alene. Mange unge har prøvet at kæmpe med tanker om, ikke at være gode nok. Og når man også har et handicap, kan man godt komme til at føle sig lidt anderledes.
Men det kan være en god ting at huske på, at vi ofte er vores egne hårdeste kritikere. Derfor kan vi også tit komme til at fokusere på alle de ting, hvor vi ikke synes, vi er gode nok. Og måske helt glemme alle de ting, som kører for os. Samtidig vil man tit også være tilbøjelig til at lægge mærke til, hvor sød og smuk, den man er vild med er. For det er en del af det, at være blevet vild med en anden. Men det gør også, at man sommetider kommer til at sammenligne alle de bedste ting ved den anden, med alle de ting, man måske ikke er så vild med ved sig selv. Og det er ikke en helt fair sammenligning. For vi har alle sammen styrker og ting vi er gode til. Så hvis du har lyst til at dykke mere ned i det, kan du kigge på artiklen Find dine personlige styrker.
Spring ud i det
Der er ingen garantier, når det kommer til kærlighed. Og derfor bliver man også nogle gange nødt til at tage en chance, hvis man vil finde ud af, om det kunne blive til mere.
Det er meget forskelligt, hvad folk bedst kan lide. Nogle synes det fungerer bedst, at fortælle personen de er vild med, om deres følelser. For så kan man få rent besked om, hvad den anden tænker. Andre kan bedre lide, at se tingene lidt an. Så f.eks. starte ud med, at spørge personen, om de vil mødes en dag. Og så se hvordan det udvikler sig.
Der er ikke noget, som er rigtigt og forkert. Det vigtigste er, at du mærker efter, og gør det, du føler er det rigtige.
Tal med en ven
Når man er blevet vild med en pige, kan det være en god hjælp, at tale med en ven om det. For så kan man både dele tankerne og høre, hvad den anden tænker, om det hele. Måske har ens ven endda også prøvet det med at være vild med en person. Og selv hvis de ikke har, vil de fleste venner gerne hjælpe og lytte. Så måske har du en ven, som du kan tale med?
Headspace
Nogle gange kan det også være rart, at tale med nogen udefra. Derfor vil jeg også lige tippe dig om Headspace. Headspace er et sted, hvor man som ung kan komme og tale om det, der fylder. Det kan være ret rart, hvis man går rundt med nogle usikkerheder, eller bare synes det kunne være fedt, at tale med nogen. De frivillige der arbejder i Headspace er super søde og dygtige. Så dem kan du trygt tage fat i. Der ligger Headspacecentre i de fleste større byer, og ellers kan du også skrive til deres chat.
Det kan være mega forvirrende, at finde ud af, om hende man er vild med, også er vild med en. Derfor håber jeg, at der er noget i mit svar, du kan bruge. Jeg sender i hvert fald en masse gode tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper