Jeg er blevet forelsket i min vikar. Jeg ser ham næste hver dag på min skole, og hver eneste gang han går forbi tænker jeg: gid at han var min. Jeg ved godt, at det ikke kommer til at ske. Hvad skal jeg gøre?
Hej.
Jeg ønsker at være anonym, men jeg er ulykkelig forelsket i min vikar.
han er en del ændre end mig, og derfor ved jeg at det aldrig kommer til at blive til noget…. men håber selvfølgelig på det bedste:)
jeg ser ham næste hver dag på min skole, og hver eneste gang han går forbi tænker jeg: gid han var min.
han er der både for de store og små og han er så flink. det er virkeligt sygt.
jeg er begyndt ikke at kunne koncentrere mig i timerne, da han har mit hjerte..
hvad skal jeg gøre?

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13
Ulykkelig forelskelse er så mega hårdt. Det kan føles som om, at ens hjerte er gået totalt i stykker. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Du er helt normal
Det er helt normalt, at blive forelsket i en vikar eller lærer. Det er der rigtigt rigtigt mange, der oplever. Det kan være rigtigt hårdt, fordi man godt ved, at det aldrig vil kunne blive til noget, og at læreren/vikaren ikke er interesseret. Faktisk er det også ulovligt for en lærer/vikar at være sammen med sine elever. Og samtidigt er det ulovligt for en voksen, at være sammen med en under 15. Men det kan ens hjerte ikke altid forstå, og derfor kan man godt blive ramt af forelskelse alligevel. Og det kan være mega svært, fordi man måske har svært ved at tænke på andet. Og man kommer måske til at håbe på noget, som aldrig kommer til at ske. Det kan gøre rigtigt ondt.
Hvad kan du gøre?
Der er nok ikke vildt meget, som du kan gøre ved forelskelsen. Den går over igen med tiden, og indtil da, kan du prøve at læse vores artikel omkring ulykkelig forelskelse, og hvordan man kommer videre. Der står en masse gode råd til, hvordan man kan håndtere sin forelskelse.
Det kan godt være rigtigt svært, at skulle komme videre. Og derfor kan det være en rigtig god idé, at snakke med nogen om, hvordan man du har det.
Snak med dine veninder
Måske har du nogle gode veninder i klassen, som du kan prøve at snakke med. Det kan være rigtigt rart, at dele sine tanker og følelser med nogle. De har måske også prøvet at være håbløst forelsket, og har nogle gode råd til, hvordan man kan komme videre.
Snak med børnetelefonen
Hvis du har mere lyst til, at snakke med nogle, som ikke kender dig – jamen så kan du overveje Børnetelefonen. Børnetelefonen rådgiver unge i deres problemer, og de er super søde, og vil gerne lytte. Man kan både kontakte dem på telefon, sms eller chat. Og du kan være anonym. Det betyder, at du ikke behøver fortælle dem, hvem du er.
Det kan være så mega hårdt, at være forelsket i en, som ikke er interesseret. Så kan man godt blive virkeligt hårdt ramt, af ulykkeligt kærlighed. Derfor kan det også være en god idé, at passe godt på sig selv, og måske snakke med nogen om, hvordan man har det.
Jeg krydser fingre for, at du snart kommer dig over din forelskelse, og bliver glad igen.
De aller-varmeste hilsner fra en Mindhelper