Jeg er forelsket i en dreng fra min klasse, og jeg vil gerne lære ham bedre at kende og tale med ham. Men jeg tør ikke at tale til ham! Fordi så tænker han sikkert, hvad laver du?
Hej Mindhelper
jeg er forelsket i en dreng fra min klasse og jeg vil gerne lære ham bedre at kende og tale med ham. Men jeg tør ikke at tale til ham! fordi at så tænker han sikkert hvad laver du?
og jeg ved ikke om han kigger på mig eller min siddekammerat men når vi får øjenkontakt så bliver han ved med at kigge han ser ikke sur ud eller noget når han kigger.
der var også på et tidspunkt hvor jeg skulle lave en undersøgelse med ham så vi snakkede godt sammen, som om vi har været venner i lang rid og sådan noget men det var en lille smule akavet. men der hans venner kom så var det som om han glemte mig.
jeg ved ikke om det er nogle tegn men håber at i kan hjælpe mig

(Pige, 14 år)
Kære pige på 14
Det kan være helt vildt svært at finde ud af, om en person er vild med en eller ej. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det lyder da helt vildt dejligt, at du er blevet forelsket. Det kan føles som om at hele ens krop er fyldt op med sommerfugle – og det er både rart, men også lidt mærkeligt. For det med forelskelse kan bare være helt vildt svært, fordi det kan være så svært at finde ud af, om den person man er forelsket i også er vild med en. Men jeg vil prøve at hjælpe dig lidt på vej.
Tegnene
Som du selv skriver, så kan der godt være tegn på, at nogle er vild med en. Du skriver blandt andet at i har snakket rigtigt godt sammen- som om i havde været venner længe. Det tænker jeg er et helt vildt godt tegn. For det betyder, at i føler jer trygge i hinandens selskab, og det lyder til, at han er interesseret i at snakke med dig. Du skriver også, at han ligesom glemte dig, da hans venner kom. Men det tænker jeg ikke behøver være et dårligt tegn. Det kan sagtens være fordi, at han bare ikke lige ville have, at hans venner opdagede, at han hyggede sig med dig. Der er jo nogle, som godt kan finde på at drille lidt, hvis de ser en dreng og en pige snakke sammen. Måske er det bare det der er sket?
Jeg tænker også, at det er et godt tegn, hvis han kigger meget efter dig. Det kan nemlig godt være fordi, at han er lidt vild med dig. Næste gang du ser, at han kigger på dig, så synes jeg du kan prøve at smile til ham. Så viser du ham nemlig, at du er interesseret. At smile er en helt vild god måde, at sende tegn tilbage til ham. Når vi smiler, så indbyder vi ligesom folk til at snakke med os. Vi viser dem, at vi er venlige og åbne.
Jeg synes du skal prøve at læse denne her artikel omkring 15 tegn på forelskelse. Der står en masse om nogle af de tegn og signaler folk sender, når de er forelskede. Måske er der flere ting på listen, som han også gør? Så kunne det jo tyde på, at han måske også er vild med dig.
Send tegnene tilbage
Som jeg skrev før, så kan det være en rigtig god idé, at smile meget til den man er vild med. Så sender man dem nemlig positive signaler om, at man er interesseret. Det kan i det hele taget være en rigtig god idé, at sende nogle af de signaler, som der står om i artiklen. Hvis du bliver god til at give ham lidt ekstra opmærksomhed, behandler ham rigtigt sødt og griner af hans vittigheder – jamen så fanger han måske også dine signaler tilbage. Så kan det også være, at du kan mærke, om han er vild med dig eller ej. Hvis han så sender dig de samme signaler tilbage. Jamen så er han måske også vild med dig. Hvis han slet ikke sender nogle signaler tilbage, så kan det godt være, at han ikke er interesseret. Eller han kan være meget genert.
Hvis du synes det er rigtigt svært at snakke med ham – jamen så kan du jo også prøve at skrive til ham. Du kan jo sende ham en besked, og spørge ind til noget om skolen. Eller hvis i har nogle fælles interesser. Så er isen ligesom brudt, og i har mulighed for at fortsætte samtalen, og snakke om alt muligt andet også. Så kan du prøve at sende ham nogle lidt søde eller ‘flirtende’ beskeder tilbage. Så kan det være, at han også sender nogle tilbage igen.
Snak med dine veninder/venner
Du kan også snakke med nogle af dine venner/veninder fra klassen om, hvordan du har det. Måske kan de se, om fyren er vild med dig også. Nogle gange kan ens venner/veninder nemlig se nogle ting eller signaler, som man måske ikke selv har opdaget. Det kan også være at de har hørt ham snakke om dig eller kigge efter dig. Så kan i sammen prøve at finde ud af, om han måske er vild med dig.
Det med at være forelsket kan være mega svært. Især fordi det kan være så svært at tyde de signaler, som den man er forelsket i måske sender. Men jeg håber at mine råd kan hjælpe dig lidt på vej. Og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå mega godt med ham – og at han er ligeså vild med dig, som du er med ham.
De allervenligste hilsner fra en Mindhelper