Hejj
jeg en ung pige på 15 der ikke aner hvordan jeg skal som sådan starte en flirt med ham jeg kan lide.
Jeg ved at han synes jeg er sød og pæn og at han snakker meget om mig til vores fællesvenner.
Problemet er bare at han er virkelig genert og tør slet ikke selv og skrive til mig.
Jeg har selv prøvet og række lidt ud til ham, men ved ikke rigtig hvordan jeg lige skal komme ind til ham.
Lægger tit mærke til at han kigger på mig og når jeg så kigger på ham kigger han væk, kan ikke finde ud af om det betyder noget.
Har fået af vide af hans venner at han snakker om mig som om at vi er en “ting” men han turer ikke selv og starte samtaler med mig eller noget i den stil. Hvad skal jeg gøre??

(15 år)
Hej Pige på 15
Det kan være svært at finde ud af, hvordan man får taget hul på flirten med en fyr, som man er vild med. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os.
Det er normalt
Det kan være helt fantastisk når man er blevet vild med en fyr og sommerfuglene suser rundt i maven. Men samtidig kan det også være forvirrende og skræmmende for, hvordan får man kontakt? og hvordan får man gang i flirten? De tanker og følelser tror jeg, at rigtig mange unge kender til. For det er helt normalt at blive forvirret og være i tvivl om, hvordan man griber det an, når man er vild med en anden.
Hvor intet vover intet vinder
Du skriver, at ham fyren er virkelig genert, og ikke rigtig tør skrive til dig. Der er mange, som bliver ekstra generte, når de er vilde med en anden. Og derfor holder de sig måske sig lidt tilbage. Men det kan være frustrerende, at stå på den anden side og forsøge at få kontakt, når den anden er helt vildt genert. Du skriver også, at du har forsøgt at række ud til ham, men du ikke rigtig ved, hvordan du skal komme ind til ham. Derfor tænker jeg også, at det giver mening, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre.
Men ud fra det du skriver, så synes jeg, at det lyder til, at der er flere tegn på at han også er vild med dig. Og lige med kærlighed er man sommetider nødt til at tage en chance og springe ud i det. Så måske du kan prøve at skrive til ham igen?
Nogle mennesker har nemlig brug for lidt tid til at varme op inden de åbner op. Så nogle gange skal man skrive flere gange inden det helt flyder. Og sommetider kan det være lidt mindre skræmmende at skrive sammen end fx at skulle sidde overfor hinanden og snakke.
Nogle unge synes også, at det kan være svært at vide, hvad man skal snakke om eller spørge ind til for at få samtalen i gang. Hvis du også har det sådan, kan du tage et kig på vores artikel om smalltalk. I den står der nemlig nogle gode råd og emner, som man kan bruge til at åbne op for snakken.
Kan I lave noget sammen i vennegruppen?
Du skriver, at du har fået at vide af hans venner, at han snakker om dig, som om at I er en “ting”. Derfor bliver jeg også lidt nysgerrig på, om I måske alle sammen kunne lave noget sammen i vennegruppen? Det kan nemlig være en god måde at komme lidt tættere på hinanden. Og så kan det være at I senere hen kan prøve at lave noget kun dig og ham.
Snak med dine venner om det
Når man er vild med en fyr og i tvivl om, hvad man skal gøre kan det være rigtig rart at snakke med nogen om det. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god ide, at du snakkede med nogle af dine venner om, hvordan du har det. Jeg tænker også, at der måske er nogle af dem, som har prøvet at være i tvivl om, hvordan man får gang i flirten med den, som man er vild med. Så måske de har et god råd eller to til, hvad du kan gøre. Og uanset om de har det eller ej, så kan det være rigtig rart at få luft til ens tanker.
Girltalk
Her på falderebet vil jeg også lige tippe dig om Girltalk. Hos dem sidder der nemlig en hel masse søde og rare frivillige. Så hvis du tænker, at det kunne være rart at vende dine tanker med nogle helt andre, er du altid velkommen til at tage fat i dem. Du kan både chatte med dem eller sende dem en SMS og uanset, hvordan du kontakter dem, så gør de altid deres allerbedste for at hjælpe og lytte.
Det kan være hammerforvirrende at finde ud af, hvordan man får gang i flirten. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender en masse varme tanker din vej, og krydser fingre for dig og fyren.
De bedste hilsner fra en Mindhelper