Jeg er ret forvirret over den her fyr. Han siger, han ikke kan lide mig. Så siger han, at han kan. Så er jeg irriterende, men alligevel må jeg gerne skrive.
Jeg er pænt forvirret over den her fyr, kan man vel kalde det.
Det der ligesom går galt er, at jeg godt kan lide ham, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvor han ligesom står i det hele.
Jeg har kendt ham i 3 år og vi begyndte at tage kontakt for måske 2 år siden. Vi snapper hver dag, da vi har streak, men vi skriver ikke som sådan.
Jeg spurgte ham engang om han kunne lide mig eller ej, hvortil han svarede at han ikke kunne lide mig, efterfulgt af en besked om at han kunne lide mig og sådan skiftede han mening nogle gange lige efter hinanden.
Han har skrevet nogle gange at jeg er irriterende og at hvis han ikke svarer mig, er det fordi han er ligeglad eller ikke har tid. Det er fair nok, problemet er bare at han samtidig skriver at jeg da gerne må skrive til ham. Den del forstår jeg ikke helt. Hvorfor må jeg gerne skrive til ham, når han siger han synes jeg er irriterende?
Endnu mere forvirrende er det, at han siger jeg gerne må skrive, men når jeg gør er jeg irriterende og han ignorerer mig, men når jeg stopper begynder han at skrive, lige indtil jeg svarer og begynder at skrive til ham, hvorefter han så bare ignorerer mig igen.
Jeg har prøvet at spørge ham, hvad han vil, men han siger bare at han ikke forstår spørgsmålet, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ellers kan gøre.
Nogen der kan forklare mig det er? Jeg forstår det nemlig virkeligt ikke og det gør mine venner heller ikke når jeg spørger dem.

(Pige, 16 år)
Kære 16-årige pige
Det kan være rigtig svært med alt det kærlighed. Og det kan være rigtig hårdt, når man er forvirret over, hvad den anden føler for en.
Snak med ham igen
Jeg synes, det er rigtig godt, at du har prøvet at spørge ham om, hvad han vil. Men det lyder stadig til, at du er forvirret. Så jeg tænker, at du skal prøve at tage kontakt til ham igen. Denne gang kan du prøve at fortælle ham, hvad du oplever. Altså det her med, at han ikke er til at finde ud af, fordi han siger modstridende ting til dig. Og så synes jeg, at du skal spørge ham om, hvad han mener med det, han skriver til dig. Der må du gerne nævne helt specifikt, hvad han har skrevet. Altså at han først skriver, at han ikke kan lide dig, men så kan han alligevel. Og at han skriver, du er irriterende, men at du gerne må skrive til ham.
Hvad ville du sige til din bedste veninde?
Jeg kan bestemt godt forstå, at du er snotforvirret. Det tror jeg, alle i din situation havde været. Jeg kommer til at tænke på, hvad du havde givet din bedste veninde af råd, hvis hun stod i samme situation? Prøv at tænke lidt over det. Hvad havde du tænkt om ham, og det han gør ved din veninde? Så kan det nogle gange være lidt lettere at se, hvad der er mest rigtigt for dig at gøre.
Fortsæt med at snakke med veninderne
Det er rigtig godt at høre, at du snakker med dine venner om det her. Og det skal du endelig blive ved med. Jeg ved godt, at du skriver, at dine venner heller ikke forstår det her. Og med god grund. Men hvis man bliver ved med at snakke om det og bliver ved med at dele det, kan man nogle gange blive opmærksom på noget nyt. Noget nyt man ellers ikke havde tænkt på.
Tag et kig på vores råd
Du skriver, at du er ret vild med ham fyren her. Og han virker ikke til at give dig klare signaler om, hvad han vil med dig. Det kan være rigtig hårdt. Derfor linker jeg til vores artikel om at være ulykkeligt forelsket. Ikke at jeg siger, at det er det, du er. Men mere som en mulighed for dig, hvor du kan læse lidt om det og få nogle råd. Du kan i hvert fald tage et kig og se, om du kan bruge nogle af rådene.
Jeg håber, at du får snakket med ham og bliver klog på ham og jer. Held og lykke med det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper