Jeg har fået følelser for en dreng fra min parallelklasse. Men jeg kan overhovedet ikke finde ud af, hvad han synes om mig. Han er mega kompliceret.
Kære brevkasse
Jeg er en pige på 13 år. Der er en dreng i min perlelklasse som jeg har fået følelser for, men har ingen ide om hvad han synes om mig! Han er virkelig kombliseret. Jeg har set ham have det sjovt med nogen få af pigerne fra min årgang. Han har også drillet mig lidt men sådan er han jo også overfor de andre, og det gør mig rigtig forvirret! For ikke så længe siden spurgte jeg ham om venner på facebook han svarede ja, samme dag. Han vinkede også til mig på messenger, og jeg gjorde det selvfølgelig tilbage. Men det sagde min veninde at han også gjorde ved hende, hvilket gjorde mig lidt trist.
En dag i skolen var der noget Dance-battle og alle stod bare og råbte mit navn, da de diger jeg er mega god til at danse! Jeg sagde ja, men kun fordi han var der!! Da vi senere skulle hjem stod jeg udenfor med min veninde. Han kom så over til os med en dreng og pige fra hans klasse. Pigen sagde at jeg var rigtig god, derefter sagde han “ja det var du, men L var meget bedre” (L var ham jeg dansede i mod) jeg var mega trist over han bare kunne sige sådan til mig! Men jeg grinede bare lidt og sagde “jaer, men vi danser forskellige stilarter” han sagde derefter “jaja men han var stadig meget bedre end dig, og han har aldrig gået til dans” jeg blev ved med at sige at vi ikke danser det samme men han blev ved med at køre rundt i det.
Efter lidt tid skulle han hjem, han blærede sig helt vildt med st han skulle på ferie, så han var sådan, “jaer vi ses nu skal jeg på ferie, ha det godt, god skoledag i morgen” osv. Han kørte forbi mig og min veninde og vinkede ud, men jeg kiggede bare væk for at lade som ingenting. Samme dag var vi i gruppe sammen til noget pynte noget til fest. Jeg kom ind i klassen hvor han sad og sagde “ej der var ingen der havde brug for min hjælp” sådan lidt trist sjovt. Han kom derefter hen til mig og sagde “haha der var bare nogen der ikke have mig til at feje” Jeg vil gerne vide om det måske var et tegn, eller han bare virkelig ikke synes om mig?? Og foresten har han haft en flirt med min veninde for 1 måneds tid siden, og nu er alt akavet imellem dem. Da hun har fået en kæreste.
Kærlig hilsen C

(Pige, 13 år)
Kære C
Det kan være mega svært med følelser. Især når man ikke er sikker på, om de er gengældt. Så jeg kan godt forstå, at du er forvirret.
Du kan spørge ham
Det er ret svært for mig at vide, hvad han mener, når han siger og gør de ting, han gør. Og den eneste, der sådan rigtigt kan svare på det, er kun ham selv. Så hvis du virkelig gerne vil vide, hvad han synes om dig, kan du spørge ham. Det kan være noget grænseoverskridende. Men til gengæld er det hammer effektivt.
Kig efter tegn på forelskelse
Noget mindre direkte er at blive ved med at kigge på, hvad han gør. Over for dig. Og over for andre piger. Vi har lavet en artikel, hvor vi remser 15 tegn på forelskelse op. Dem kan du kigge lidt på og se, om han viser nogle af de tegn. Så kan du måske få en fornemmelse af, hvad hans følelser er til dig.
De tegn skal dog tages med forbehold. For der er mennesker, der sender blandede signaler. Nogle gange er det bare sådan, de er. Ligesom der er folk, der er mere flirtende end andre. Men derfor kan det stadig være mega frustrerende, hvis man godt kan lide personen.
Snak med veninderne
Jeg kan forstå, at du allerede snakker lidt frem og tilbage med dine veninder. Så fortsæt endelig med det. Drengesnak er et perfekt emne at tage op med veninderne. Måske har de lagt mærke til noget, du ikke selv har? Eller… måske har de selv været i en lignende situation, som de kan fortælle om? Uanset hvad, er det bare om at få taget fat i nogle veninder og snakke det hele igennem med dem.
Kig i temaet ‘Kærlighed og sex’
Til sidst vil lige linke til vores tema om kærlighed og sex her på siden. Der kan du klikke lidt rundt og se, om der er noget mere, du kan bruge.
Jeg håber, at du finder ud af, hvad han føler for dig. Det er nemlig rart at få en afklaring på alt det med kærlighed og følelser.
De bedste hilsner fra Mindhelper