Jeg er en pige på 13 snart 14 år, som er ret så vild med en fyr. Han er også vild med mig, men er ikke klar til at have en kæreste, da vi kun er 13 år gammel – og det er ikke det fedeste, når man er rimelig vild med ham.
Hej
Jeg er en pige på 13 snart 14 år som er ret så vild med en fyr han er også vild med mig men er ikke klar til at have en kæreste da vi kun er 13 år gammel og det er ikke det fedeste når man er rimelig vild med ham.
Jeg er kun 13 år men er meget moden af min alder. Jeg har haft en seriøst forhold før men var ikke helt så interesseret i ham som jeg er i den anden dreng lige nu.
vil virkelig gerne have noget sammen og det vil han os men han er ikke klar og ved ikke hvad jeg skal gøre fordi jeg er jo volder vild med ham.
Hilsen den forvirrende pige.

(Pige, 13 år)
Kære den forvirrede pige
Det med kærligheden kan være rigtigt svært. Så det er godt, du har skrevet herind, og delt dine tanker med os.
Han er ikke klar til at være kærester
Det er rigtigt svært, når man er forelsket. Det føles som om hele kroppen er gået i udbrud som en vulkan, og man ved ikke hvad man skal gøre af sig selv. Du skriver, at den fyr du er vild med, også er vild med dig. Det er jo helt vildt dejligt. Men du vil gerne være kærester med ham, og han føler sig ikke klar til det endnu. Det er du nødt til at respektere. Hvis han ikke er klar, så er der ikke så meget at gøre ved det, også selvom det er rigtigt hårdt for dig. Men jeg kan godt forstå, hvis du synes det er rigtigt svært.
Kan du vente?
Du må jo overveje nu, om du har lyst til at vente på, at han bliver klar. Du kan ikke være sikker på om/ hvornår han bliver klar, men du kan jo prøve at snakke med ham. Måske er der nogle bestemte ting, der gør, at han ikke er klar? Uanset hvad kan det være rart, at få snakket det igennem sammen. Han er sikkert også rigtigt rigtigt forvirret, fordi han på den ene side godt kan lide dig, men ikke føler sig klar til at være kærester med dig. Så prøv, på en sød måde, at spørge ham om, hvordan han har det, og hvorfor han ikke føler sig helt klar endnu.
Du kan ikke vente på ham
Hvis du ikke har lyst til at vente på ham, så må du prøve at komme videre fra din forelskelse. Du kan prøve at læse den her artikel om, hvordan man kommer sig over ulykkelig kærlighed her. Det kan være at nogle af vores tips, vil give god mening for dig.
Snak med dine veninder
Det kan være rigtigt svært, at skulle gå med sine følelser alene – især når man er forelsket. Derfor kan det også være rigtigt rart, at dele sine tanker og følelser med nogen. Så føles det ligesom om, at de ikke fylder helt så meget bagefter. Derfor kunne det være en god idé at snakke med dine veninder om det. De kender dig rigtigt godt, og vil sikkert gerne hjælpe dig på vej med dine tanker.
Det kan være rigtigt svært med kærlighed. Især hvis man gerne vil forskellige ting. Så kan det hele godt virke som noget rigtigt møg, men det kan godt ende godt – især hvis man er gode til at snakke med hinanden.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå godt med jer.
De venligste hilsner fra en Mindhelper