Hej Mindhelper
Hey, jeg har mødt den her fyr til en Halloween fest den 8 november.
Og vi endte med at kysse og vi har ses rigtig mange gange hos ham og kysset og yea intime ting.
Og bare snakket og hygget os. Og jeg kan mærke at jeg virkelig godt kan lide ham. Han siger at han også godt kan lide mig. Og jeg kan godt mærke at han kan lide mig.
Men han er ikke sikker på om han har følelser for mig i nu.
Og han siger at vi skal leve i nuet.
Han virker også ret forvirret omkring os, men vil stadig gerne ses.
Men jeg kan mærke at jeg vil så gerne være sammen med ham.
Jeg bliver nemt Jaloux og usikker på mig selv.
Så jeg er jo bange for han slet ikke kan beslutte sig eller at han en dag finder ud af at han ikke vil et forhold med mig.
Han snakker meget godt med en af mine pigevenner, vi hænger alle ud sammen i et unge kuturhus.
Der komme også andre.
Jeg føler at de to snakke meget godt sammen og jeg føler mig left out og så bliver jeg jo jaloux. For jeg føler ikke han lægger lige så meget mærke til mig når vi er der.
For vi kysser kun når vi er alene, eller hvis vi har drukket og er til en fest.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Om jeg skal give ham mere tid eller?
For det er hårdt for mig ikke at vide hvor vi står henne.
Jeg er bange for at miste ham hvis jeg konfrontere ham med det.
Når jeg bringer det op, siger han at han ikke ved det i nu om han vil mere. 😥
Hilsen den usikre.

(Pige, 20 år)
Hej Pige på 20 år
Hej Pige på 20 år Man kan have super forskellige behov for afklaring omkring ens forhold, og det kan være mega svært at finde ud af, hvordan man håndterer det på en god måde. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt dine bekymringer med os.
Mærk efter på dig selv
Det lyder til, at i er blevet super glade for hinanden og hygger jer rigtigt meget, når i er sammen. Og det er jo mega dejligt. Men det er frustrerende for dig, at du ikke ved, om i kommer til at blive kærester eller ej. Og det kan jeg også sagtens forstå. For så kan man godt komme til at føle sig usikker på sig selv og forholdet. Du må prøve at mærke godt efter på dig selv, om du kan holde ud, at blive ved med ikke at vide det. For hvis det bliver ved med at være rigtigt frustrerende for dig, så kunne det måske være en god idé, at prøve at snakke med ham om det. Som du selv siger, så er der selvfølgelig en risiko for, at han ikke vil være kærester med dig. Men så ved du til gengæld også præcis hvor i står og du kan overveje, om du kan holde ud at blive ved med at se ham, hvis der ikke er udsigt til, at i bliver kærester. Og måske kunne det være rart for dig? Det kan også være, at du bedømmer, at det giver mening, at vente lidt længere. Det kan sagtens være, at han bare har brug for lidt mere tid inden han er klar. I så fald kan du jo overveje, hvor lang tid, du har lyst til at vente. Måske giver det mening at give ham en måned eller to mere, inden du snakker med ham. Måske er det længere tid, end du kan holde ud. Det er du nok nødt til at mærke efter på dig selv, hvad der føles rigtigt.
Jalousi
Du skriver, at du bliver nemt jaloux. Men jeg tænker også, at det nok er meget normalt, når man er et sted i ens forhold, hvor tingene ikke er blevet helt defineret. For det er super forvirrende og så kan jalousien godt komme snigende. Jalousi er en mega svær følelse at opleve og man kan blive rigtigt ked af det. Men det er en følelse, som vi allesammen oplever engang imellem og vi kan ikke altid kontrollere det. Du kan prøve at læse vores artikel omkring jalousi, der står nemlig nogle rigtigt gode råd til, hvordan man kan håndtere det. Jeg tænker måske, at rådet om, at få snakket med nogen om det, kunne være rigtigt godt for dig?
Snak med nogen om det
Det kan være en rigtig god idé, at snakke med nogen om, hvordan man har det, hvis man har problemer med kærligheden og jalousi. Det kan nemlig være super rart at få det pusterum og få nogle andres perspektiv på, hvad der er det rigtige at gøre. Måske har du nogle gode veninder, som du kan snakke med? Så kan i sammen prøve at finde ud af, hvad der vil være det rigtige at gøre og hvordan du kan håndtere jalousifølelserne. Måske er der nogle af dine veninder, som du kan gå hen til, hvis du bliver ramt af jalousi. Det kan være rigtigt rart, at flytte sit fokus over på nogle andre, hvis jalousien begynder at fylde i ens tanker.
Snak med ham
Hvis du kommer frem til, at det rareste vil være, at få snakket med ham om det, så har jeg lidt råd på vejen. Når man skal snakke om noget som er følsomt og svært, så kan man rigtigt hurtigt komme op og skændes. Det er helt normalt og det kan være fordi, at man snakker om noget, som virkeligt betyder meget for en. Så sidder følelserne nogle gange lidt mere uden på tøjet end normalt. Jeg kan anbefale dig, at prøve at læse vores artikel om, hvordan man håndterer konflikter. Det er ikke sikkert, at der overhovedet bliver nogen konflikt. Men rådene om, at blive på egen banehalvdel og huske at lytte oprigtigt til den anden, kan være super gode, når man skal snakke om noget følsomt. Det er helt okay, hvis du har brug for, at få snakket med ham om det. Og hvis du er helt ærlig om, at det gør dig rigtigt usikker, at du ikke ved hvad der skal ske, så kan i måske finde et kompromis, som fungerer for jer begge to.
Det med kærligheden er bare mega svært. Men jeg håber, at du har kunne bruge mine råd til noget. Og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå super godt mellem jer.
De bedste hilsner fra en Mindhelper