Jeg har skrevet en del beskeder med søde ord til en pige, jeg snart skal ud med. Men hun svarer mig ikke, så jeg ved ikke, om jeg skal skrive igen.
hej
jeg er en dreng på de 20 år… og jeg skal snart ud med en pige. mit spørgsmål er så, kan piger li at man skriver meget til hende eller skal jeg lade hende svarer mig… har skrevet en del til hende men intet svar fået, det ene er, at hun kan lave noget andet… men er meget forvirrende over denne situation. skriver mange søde ord til hende. men er det for meget, siden hun ikke svare. plz hjælp mig

(Dreng, 20 år)
Kære 20-årige dreng
Det er helt sikkert svært det der med at vide, hvor meget man skal skrive. Så jeg kan godt forstå, at du er forvirret og ikke ved, hvad der er bedst at gøre.
Det er forskelligt, hvad piger kan lide
Det er svært for mig at svare på, om piger godt kan lide, at man skriver meget. Det er nemlig meget forskelligt, hvad man synes, der er rart. Jeg kommer til at tænke på, om I før har skrevet meget sammen? Altså om det er noget nyt, at hun ikke svarer dig? Det kan måske give dig en idé om, hvad hun synes om, at du skriver meget til hende.
Lad hende svare dig
Man kan sige, at du har gjort, hvad du kunne for at få kontakt. Så bolden er ovre på hendes banehalvdel nu. Derfor vil jeg råde dig til at vente på, at hun svarer dig. Så kan hun svare dig i hendes tempo, når hun har tid og lyst. Hvis hun stadig ikke har svaret dagen før, I skal ud, kan du dog godt sende en besked. Du kan kort skrive, at du glæder dig til i morgen, hvor I skal ses. Eller noget i den stil. Også så du sikrer dig, at I begge er enige om, at I har en aftale dagen efter.
Snak med dine kammerater
Her til sidst vil jeg bare lige råde dig til at gøre en sidste ting: Snak med dine venner. Alt det her pige-dating-snak er rigtig godt at vende med sine kammerater. Måske kender nogen af dine venner hende, du skal ud med, som kan fortælle lidt. Måske har nogen af dem selv været i en lignende situation. Eller måske sidder de bare med gode råd, de kan dele ud af. Uanset hvad, er det værd at snakke med dine venner og fortælle om din situation og få deres tanker om den.
Jeg håber, at hun svarer dig, og at I får en god date. Held og lykke med det i hvert fald.
De bedste hilsner fra Mindhelper