Hej Mindhelper
Jeg mødte en fyr over tinder. Vi havde den hyggeligste aften, hvor vi bare snakkede og han ente med at sove hos mig. Efterfølgende så vi hinanden 2 gange (hvor vi bare sov sammen) hvor det også bare var virkelig hyggeligt og alt virkede godt. Vi havde aftalt at mødes igen og lave mad sammen, men på dagen svarede han bare ikke rigtigt. Han skrev dagen efter det var fordi han var syg. Og så var han syg nogle dage, tog på ferie i en uge. Vi skrev sammen imens og selvom jeg følte det måske lidt var mig der holdt gang i det, virkede han stadig errangaceret i sine beskeder. Han skrev også at jeg nok skulle høre om hans ferie. Men en dag holdte han bare op med at skrive. Han svarede ikke tilbage på min besked og har ikke selv opsøgt en kontakt siden.
Det er nu 3 uger siden. På den ene side har jeg lyst til at skrive til ham og høre hvorfor han stoppede med at skrive – bare for at få en afklaring. På den anden side føler jeg det er et tydeligt signal at han ikke har skrevet. Jeg har brug for et råd til at håndtere det – kan man ”konfrontere” ham på en god måde eller bør man bare lade vær? Jeg blev ret vild med ham og tænker meget på ham.

(20 år)
Kære Du
Det er ikke fedt, når den man ses med, stopper med at svare. Derfor er det også super fint, at du skriver herind, og deler det.
Når kontakten stopper
Du skriver, at du sås nogle gange med en fyr fra Tinder, men at han nu ikke svarer på dine beskeder. Når det sker kan man godt sidde tilbage med en underlig følelse i kroppen – især hvis man var nået at blive vild med personen. For hvad skete der lige? Og hvorfor gik det fra at være godt, til at den anden lige pludselig droppede kontakten?
Men du skal vide, at du langt fra er alene. Jeg tror at mange unge, som har været på tinder, har prøvet noget lignende. For det med at en person stopper med at svare, sker ret tit. Det er mega dårlig stil. Men det behøves ikke at have noget med en selv at gøre.
Skriv til ham?
Du skriver også, at du har overvejet at skrive til ham, og spørge hvorfor, han stoppede kontakten. Det er helt normalt, gerne at ville have et svar. Så jeg kan godt forstå, at du kan få lyst til det.
Der er ikke noget rigtigt eller forkert at gøre i sådan en situation. Derfor tænker jeg også, at du skal gøre det, som føles mest rigtig for dig. Hvad ville du have det bedst med at gøre?
Der er selvfølgelig ingen garanti for, at han svarer. Og hvis han gør, er det heller ikke altid, at svaret er noget, man kan bruge. Men der er på den anden side måske heller ikke så meget at miste, ved at gøre det.
Hvis du synes, det er svært at tage en beslutning, kan du prøve at skrive en liste med for og imod for at gøre det. Det kan nogle gange gøre det lettere for en at vælge det, som føles rigtigt.
Op på hesten
Det kan godt føles som en mavepuster, når en man kan lide stopper med at svare. Derfor er det også okay at blive ked af det og skuffet. Og det kan være godt at huske på, at give plads til de tunge følelser. Heldigvis er det nemlig også sådan, med den slags følelser, at de ofte går over af sig selv igen. For lige når det kommer til forelskelse er tiden ens bedste ven.
Du kan kigge på rådene i artiklen Ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre. I den er der nemlig lidt tips som måske kan hjælpe, hvis du synes, det er svært lige nu.
Tal om det
Jeg tænker også, at det er en god ide, at tale med en, du kender om, situationen. Måske har du allerede gjort det. Men ellers kan det være ret rart, at dele ens tanker med en anden. Det kan være en god ven, en søskende, eller en helt tredje. Tit vil dem, man kender nemlig gerne lytte. Og måske er der endda også en af dem, som har prøvet noget lignende.
Det kan være svært at forstå, hvorfor en, som man er glad for, dropper kontakten. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, du kan bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper