Hej Mindhelper
Hvad skal jeg gøre. For en måned siden kyssede jeg med den her dreng1, jeg lagde ikke noget i det men fandt senere ud af, at han gjorde.
En måned senere mødtes min veninde og jeg med ham en aften sammen med 2 andre drenge og de endte med at overnatte hos os.
Jeg ved ikke hvordan det kom til at ske men jeg kom til at ligge sammen med en af de andre drenge og han kyssede mig(dreng2). Jeg tror at jeg halvsov da det skete og derfor tænkte mig om i momentet. Dreng1 lå ved siden af os.
Pludselig rejser han sig op og går og dreng3 følger efter ham. Jeg ender også med at gå ud til ham og undskylder og han er selvfølgelig vred og ked af det på mig, men mest dreng2.
Jeg vidste ikke at var så dybt det han følte og nu føler jeg mig som den største og dårligste menneske fordi jeg vsr gjort ham ked af det og jeg har ødelagt et venskab.
Dreng1 havde ringet til mig nogle uger før der og havde sagt at han godt kunne lide mig og det, hvor at jeg svarede at jeg ikke var sikker fordi jeg kan jo virkelig godt lide ham, bare ikke så samme måde.
Jeg har så dårlig samvittighed og aner ikke hvad jeg skal gøre.

(Pige, 16 år)
Hej Pige på 16 år
Det lyder til, at det er blevet lidt noget rod mellem dig og dreng 1. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og fortalt os om det. For det kan være lidt svært at se sig ud af helt alene.
Sig undskyld
Det lyder til, at dig og dreng 1 har været gode venner. Men nu er han blevet lidt forelsket i dig, og du har det ikke på samme måde. Er det rigtigt forstået? Jeg kan sagtens forstå, hvis du er rigtigt forvirret og ikke ved hvad, du skal gøre. For på den ene side, så kan du jo ikke bestemme over dine følelser og samtidigt er det ikke så rart, at gøre en ked af det, som man er glad for som ven.
Måske er noget af det bedste du kan gøre lige nu, at sige undskyld til ham og fortælle, at det ikke var meningen at såre ham, men du desværre ikke har de samme følelser for ham, som han har for dig. Og at du håber, at i vil kunne blive venner igen på et tidspunkt. For selvom det måske vil gøre ham lidt ked af det, så skal det nok gå over igen. Så vil han måske være såret i en periode, men forhåbentligt vil i kunne genoptage jeres venskab derefter. Og du kan ikke tvinge dig selv til at have følelser for ham, når du ikke har det.
Snak med ham
Hvis han har lyst, så kan du jo prøve at tage en snak med ham om, hvordan i kan få jeres venskab til at fungere igen. Det kan være, at i skal lave lidt regler for, hvad i kan sammen som venner. Måske kan i aftale ikke at kysser eller sove sammen, hvis det gør følelserne mellem jer lidt for rodede. Det kan i hvert fald være meget rart, at have sådan lidt rene linjer, hvis man før har oplevet, at det blev lidt rodet.
Snak med din veninde
Hvis du stadig er super forvirret, så kan du også prøve tage fat i din veninde og snakke med hende om, hvad hun tænker. For det lyder til at hun kender både dig og din ven. Og måske har hun nogle gode idéer til, hvordan du kan redde venskabet, selvom der er kommet lidt følelser i klemme. Og så kan det være hammer-rart, at få lidt støtte fra en veninde, hvis man har lidt dårlig samvittighed og er lidt ked af det.
Det er en rigtig træls situation at stå i, hvis man er kommet til at såre nogen. Men tit så er det bedste, man kan gøre, at sige undskyld og være ærlig omkring sine følelser. Jeg håber mit svar har været hjælpsomt for dig og det ender med at gå godt mellem dig og din ven.
De bedste hilsner fra en Mindhelper