Er det underligt, at digtene handler om intethed, tårer og blod?
Hej Mindhelper
Jeg skriver digte og de handler meget om intethed og tårer og blod er det underligt.

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13
Når man skriver digte, så kan man skrive om mange emner – også nogle som er lidt dystre. Og så kan man måske godt blive i tvivl om, det er underligt. Men det tænker jeg slet ikke, det behøver at være.
Når man skriver digte, så er man jo super kreativ. Og der er massere af forfattere som har skrevet om blod, tårer og intethed før dig. For det kan være nogle super spændende emner at skrive om, som både kan være spændende triste og måske lidt uhyggelige? Når man skriver digte, så må man skrive om lige det, man har lyst til. Det bestemmer man helt selv. Så hvis det er meningsfuldt for dig og gør dig glad, at skrive digte om blod, tårer og intethed, så er det helt okay.
Nogle gange kan ens digte godt reflektere, hvordan man har det. Så jeg tænker du kan prøve at mærke godt efter på dig selv. Hvad betyder digtene for dig? Og hvordan har du det? Hvis du kommer frem til, at digtene faktisk lidt viser, hvordan du har det. Og at intethed, tårer og blod beskriver, hvordan det føles indeni dig – så kan det være en god idé, at snakke med nogen om, hvordan du har det. Måske dine forældre, en god veninde eller en helt 3. person?
Hvis det gør en glad at skrive digte om blod, tårer og intethed, så er det bare helt okay. Det er ikke underligt at have en interesse for de emner – for de kan være super spændende. Men hvis man mærker, at digtene reflekterer at man måske ikke har det så godt, så kan det være en god idé lige at snakke med nogen om det.
Jeg håber du har kunne bruge mit svar til noget, og så ønsker jeg dig masser af held og lykke med skriveriet. Måske får vi en dag lov til at læse dine digte i en rigtig bog?
De aller-venligste hilsner fra en Mindhelper