Det gør mig rigtigt ked af det, at jeg ikke kan finde min kat
Hej Mindhelper
Jeg kan ikke finde min kat og det gør mig rigtig ked af det, Øv

(Dreng, 17 år)
Kære dreng på 17
Det lyder da ikke særligt sjovt, at du har mistet din kat. Derfor er jeg glad for, at du har skrevet herind.
Hvis man er rigtigt glad for sit kæledyr, så kan det virkeligt gøre ondt, hvis de er forsvundet. Derfor er det også helt normalt så, at blive ked af det.
Kan du gøre noget ved det?
Hvis man mister et kæledyr, kan det være rigtigt svært – især hvis man er meget knyttet til det. Derfor kan du også overveje, om der er nogle ting, du kan gøre for at finde din kat igen. Jeg laver en lille liste med gode råd til, hvad du kan gøre:
• Gå nabolaget rundt – måske er den bare faret vild, og sidder et sted og venter.
• Hæng sedler op i nabolaget – hvis du har et billede af katten, kan du lave en seddel, hvor billedet af katten er på, skrive den er blevet væk og dit telefonnummer, så folk kan komme i kontakt med dig, hvis de finder den.
• Ring til dyreinternaterne – ring til dyreinternaterne i dit nærområde, og spørg om de har fået katten indleveret.
• Lav et facebookopslag i en lokal facebookgruppe – Det kan være, at der er nogle, der har set katten et sted, eller er kommet til at lukke den inde i en garage eller skur.
• Vent på den kommer hjem – katte tager ofte langt væk hjemmefra, og bliver ude i lange perioder. Men for det meste finder de hjem igen. Så måske skal du bare vente på den.
Snak med nogen om det
Det kan være en god idé at snakke med nogen om det, hvis vi bliver kede af det. Det kunne for eksempel være dine forældre eller venner. Så kan de støtte dig, og eventuelt hjælpe dig med at finde katten igen.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og krydser fingre for, at din kat snart kommer hjem igen.
Bedste hilsner fra en Mindhelper