Hej folk fra mindhelper,
Jeg har fornylig skrevet herind og vil bare lige sige tak til jeres råd, ang. min mulige depression, dog har jeg prøvet alle rådene før.
Jeg kan ikke få hjælp af min læge, da de ordligt har skrevet at de ikke vil henvise til professionel hjælp, da jeg er under 18.
Jeg har snakket med forskellige omkring det og er bestemt ikke alene omkring det.
Hvad gør jeg hvis vi ikke har penge til psykolog og min læge ikke vil hjælpe? Skal jeg presse på og mødes op med lægen, for at snakke om hvordan jeg har det, så han ved jeg har brug for det?
Hjælp

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det lyder rigtigt hårdt, at du oplever symptomer på depression. Og jeg kan sagtens forstå, hvis du føler dig lidt tabt lige nu. Derfor vil jeg gøre mit bedste for at sende dig i rigtig retning.
Ring til Psykinfo
Jeg tror det bedste råd, jeg kan give dig er, at ringe ind til Psykinfo og prøve at snakke med dem om, hvad der er af muligheder for dig. Psykinfo er en rådgivning for mennesker, som har brug for råd i forhold til psykisk sygdom og hvordan man kan få hjælp. De kan hjælpe med at finde ud af, hvordan man får den hjælp, man har brug for, hvis man ikke ved, hvor man skal gå hen.
De er super søde og dygtige. De vil kunne snakke lidt mere i dybden med dig om, hvad du oplever af symptomer, og hvad det næste skridt er imod, at du får lige præcis den hjælp, som du har mulighed for.
Der er en Psykinfo tilknyttet alle regioner, men man må ringe ind til alle Psykinfoer uanset, hvor man bor. Her kan du finde link til Psykinfo i din region:
Jeg ville gerne skrive nogle fler råd til dig, men jeg tænker simpelthen, at Psykinfo vil kunne rådgive dig bedre end jeg kan. Hvis du så alligevel ikke synes, at du fik den hjælp, som du havde brug for, så er du selvfølgelig mere end velkommen til at skrive herind igen.
Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå super godt med dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper