Jeg elsker at lave film, men lige nu er mit hoved ved at eksplodere, fordi jeg tænker på det hele tiden. Jeg mangler virkelig idéer.
Hejsa.
Jeg har brug for nogle ideer til film. Jeg elsker at lave film, men mit hoved er ved at eksplodere af at tænke! Jeg føler mig helt tom for ideer.
Jeg vil lave kortfilm, som ingen handling har. F.eks. filmer jeg en der løber, eller dagdrømmer. Giv mig nogle “actions” jeg kan filme.
Tusind tak

(Pige, 18 år)
Kære pige på 18 år
Tak for dit brev. Det lyder spændende med dit filmprojekt. Det er altid rart at udtrykke sig kreativt, men det lyder som om det lige nu er blevet det modsatte for dig.
Du kommer til at presse dig selv ved hele tiden at tænke på idéer, og bliver ikke glad af det. Det er faktisk sådan, at de bedste idéer som regel altid kommer når man ikke prøver at indfange dem.
Jeg tror det kunne være en god idé for dig at sætte dine tanker om film lidt på pause, og i stedet lave nogle hyggelige ting med andre mennesker. Dine venner, din familie eller andre du kan lide at være sammen med. Du kan jo sagtens snakke med dem om gode idéer til film, men pas på at det ikke kommer til at fylde det hele. En gåtur alene i skoven er også noget af det bedste til at slappe af, og lade idéerne komme i deres eget tempo.
Held og lykke med det!
Kærlig hilsen Mindhelper