Jeg har ikke lyst til at være her mere. Jeg vil gerne have hjælp. Men jeg er i syv sind om, hvor eller hvordan jeg kan få den.
Hej Mindhelper
hvad skal jeg gøre jeg vil ikke være her mere hjelp

(Pige, 13 år)
Kære du
Jeg er ked af at høre, at du ikke vil være her mere. Det siger noget om, hvor dårligt du har det. Derfor er det ekstra flot, at du skriver herind og spørger om hjælp! Det er virkeligt godt.
Fortæl nogen om, hvordan du har det
Det lyder til, at du har det rigtig skidt. Derfor er det hammervigtigt, at du får sagt det til nogen, så du ikke går alene med det. Her under har jeg lavet en liste med forslag til, hvem du kan snakke med:
• Dine forældre
Ved dine forældre, at du har det så skidt? Hvis ikke, er mit allervigtigste råd til dig, at du får fortalt dem om det. Det er vigtigt, at du ikke går alene og har det svært. Det kan nemlig slide rigtig meget på en og gøre, at man får det værre og værre hele tiden. Så sørg for at få snakket med dine forældre.Hvis det er svært at sige højt, kan du også prøve at skrive et brev til dem. I brevet fortæller du dem, hvordan du går og har det. Nogle gange kan det nemlig være lettere bare at vise noget, man har skrevet, end at sige højt, hvad der er svært.
• VIGTIGT: Livslinien
Når du mærker, at tankerne om ikke at ville mere bliver for meget, er det vigtigt at dele det. Det kan du gøre ved at ringe til Livslinien eller skrive til deres chat. Her sidder der personer klar til at snakke med dig om dine tanker. De er rigtig dygtige og er vant til at snakke med folk, der bare gerne vil væk fra livet. Så du vil være i trygge hænder hos dem. Og så kan du være helt anonym, hvis du har brug for det.
• Børnetelefonen
Et andet tilbud, du kan tage kontakt til, er Børnetelefonen. De snakker med unge om alt, hvad der er svært i deres liv. Derinde sidder der en masse mennesker, der står klar med en hjælpende hånd til præcis, hvad du har brug for.
Jeg håber, du tager kontakt til nogle af dem, jeg har nævnt. Du skal nemlig ikke gå med det her alene. Du skal dele det, så du kan få den hjælp, du har brug for.
De varmeste hilsner fra Mindhelper