Hej Mindhelper
Jeg har det lidt dårligt her på tiden og vil gerne snakke med en der kan hjælpe med at komme igennem den svære tid jeg står i lige nu.

(Pige, 19 år)
Hej Pige på 19 år
Jeg er glad for du rækker ud. For du skal selvfølgelig ikke gå rundt og have det dårligt. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet til os.
Der er flere forskellige måder at få hjælp på, hvis man går gennem en svær tid. Du skriver ikke så meget om, hvad der foregår, men jeg vil komme med et par forskellige bud til dig, så håber jeg, at der er et af de steder, som vil føles rigtigt for dig.
Er der nogen omkring dig?
Hvis det går dårligt i øjeblikket, er der så nogen omkring dig, som kan støtte dig? Det kunne være en god veninde, en forældre, lærer eller helt 4. person. Det kan nemlig være rigtigt rart, at snakke med nogen, som kender en, og som har mulighed for at støtte og lytte i hverdagen. Du kan læse vores guide til at snakke om svære ting med sine bekendte, hvis du har brug for lidt inspiration til, hvordan du åbner samtalen.
Hvis du går i skole eller er under uddannelse er der også tit mulighed for at få hjælp der. Det kan du læse mere om i denne artikel.
Headspace
Et andet sted, jeg kommer til at tænke på, er Headspace. Headspace er en frivillig ungerådgivning, hvor man kan komme og snakke med en frivillig om det, der lige fylder. Jeg tænker, at det måske kunne være et oplagt sted for dig? Der kan du komme lige så mange gange du vil, og intet problem er for stort eller småt. Deres frivillige er super søde og dygtige – og det skal nok sørge for at gøre det til en rar oplevelse for dig. Du kan eventuelt starte med at skrive til dem på chat eller ringe til dem, hvis du har lyst.
Tag til lægen
Hvis du har det dårligt, så er det altid en god idé at tage en tur til lægen. Lægen kan hjælpe, uanset om man har det dårligt fysisk eller psykisk. Så kan du prøve at snakke lidt mere i dybden med lægen om, hvordan det går, og hvad der måske kunne være godt for dig.
Vejviser
Jeg lægger også lige en vejviser her, hvor du finde din by, og så skulle der komme en liste med tilbud i nærheden af dig op. Det kan være, at der er noget tæt på dig, som vil give mening.
Find hjælp i din kommune
Jeg håber at et af mine bud har kunne bruges. Ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive herind. Online-knus herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper