Hej Mindhelper
Jeg var til en fest og blev meget fuld og kan ikke helt huske så meget men jeg ku rigtig godt lide en men han afviste mig mega mange gange men vi kysset en gang men kan ikke helt huske det og om vi enlig kysset nogle siger vi gjorde og andre vidste ikke noget om det og er bange for jeg kommer til at ligne en idiot hvis vi ikke har kysset og folk så har gået rundt og sagt det til hinanden da jeg startet med at sige det til få personer og de så fortalte det videre. hvad skal jeg gøre?

(14 år)
Kære Du
Det lyder som en forvirrende situation, du er havnet i. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til og delt det med os.
Det kan være forvirrende
Det kan godt være en ubehagelig følelse, når man har været rigtig fuld og ikke helt kan huske, hvad der skete til festen. Og når man så bagefter ikke er sikker på om, man kyssede med en fyr eller ej. Så kan det godt være svært at finde hoved og hale i det hele. For kyssede man egentlig overhovedet med ham? Og hvis man gjorde, hvad skal man så gøre nu?. Det kan være svært at finde svar på. Derfor tænker jeg også, at det giver god mening, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre lige nu. For det lyder til at være en rodet situation.
Snak med fyren
Jeg kommer også till at tænke på, om du mon har snakket med ham fyren om det? For hvis du ikke har gjort det, tænker jeg, at det kunne være et rigtig godt sted at starte. Han er nemlig den eneste, som kan give dig et helt klart svar på, hvad der er sket. Og jeg ved godt, at det måske kan føles som en stor mundfuld at skulle spørge om det. Men ofte er det slet ikke så slemt, når man får det gjort. Og det kan også være rigtig rart bagefter, så alle tankerne og bekymringerne ikke ligger og ulmer inde i en.
Når bekymringerne fylder
Du skriver, at du er bange for, at du kommer til at ligne en idiot, hvis det viser sig, at dig og fyren ikke har kysset. Når man har været til en fest, og det måske føles som om, at det der er sket betyder rigtig meget, kan man godt blive bekymret for, hvad andre vil tænke om en. Og det er helt naturligt. Det tror jeg, at der er rigtig mange unge, som kender til. Vi mennesker har det nemlig med at være meget hårdere over for os selv, end vi er overfor andre. Og sommetider kommer vi måske til at lægge vægt på noget, som andre slet ikke tænker over.
Det kan godt være opslidende og påvirke en meget, når de negative tanker og bekkýmringer suser rundt i hovedet. Derfor kan det også være en god ide at øve sig i at udfordre de negative tanker, så de ikke kommer til at fylde alt for meget. I vores artikel Sådan udfordrer du negative tanker om dig selv, er der nogle råd til, hvordan man kan blive mindre hård overfor sig selv. Så måske der er noget i den, som kan være hjælpsomt for dig?
Snak med dine venner
Når man går med nogle svære tanker og bekymringer, kan det være en rigtig god ide at snakke med nogen om det. For ofte fylder alt det svære lidt mindre, når man deler det med andre. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med nogle af dine venner om, hvordan du har det. For det kan være rigtig rart og lettende at få sagt sine bekymringer højt. Og langt de fleste venner vil rigtig gerne hjælpe og lytte, når man fortæller dem, at man bøvler med nogle ting.
Headspace
Du kan også tage fat i Headspace og få en snak om, hvordan du har det. Hos Headspace sidder der nemlig en hel masse søde og rare frivillige klar til at hjælpe og lytte. De frivillige er vant til at snakke med unge, som har det svært. Derfor gør de også deres allerbedste for, at det er en rar oplevelse at komme der. Du kan både chatte med dem, eller få tid til en samtale. Så dem kan jeg varmt anbefale dig.
Det kan være svært og forvirrende, når man ikke helt kan finde ud af, om man kyssede med ham fyren til festen. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg hepper på dig, og håber at der snart kommer lidt mere ro på situationen.
De bedste hilsner fra en Mindhelper