Hej Mindhelper
Jeg er 17 år og har taget nogle returkviteringer der har ligget i skraldespanden og retuneret pengene til mig eget mastercard, jeg har ståjelet for 1700 ca. og betalt firmaet tilbage
kan jeg forvente at få en bøde fra politiet for det? hvis ja hvor meget drejer det sig så om

(17 år)
Kære Du
Det lyder som en rigtig træls situation du står i. Og jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil vide, om du kan forvente at få en bøde. Det kan nemlig være meget rart at vide, hvad man kan regne med, at der kommer til at ske.
Jeg ved ikke rigtig noget om, hvilke regler der gælder, når man har stjålet penge fra et firma, og betalt dem tilbage igen. Derfor kan jeg desværre ikke svare dig på dit spørgsmål.
Har du nogen du kan tale med?
Jeg kommer til at tænke på, om du har nogle voksne omkring dig, som du kan tale med det her om? Måske en forældre, en lærer, eller en helt tredje? For jeg tænker, at det måske kunne være en hjælp for dig, at få delt dine tanker med nogen. Og måske er der en voksen i dit liv som kan hjælpe dig med at finde ud af, om du kan forvente at få en bøde.
Børnetelefonen
Du kan også altid ringe til Børnetelefonen, hvis du gerne vil tale med nogen ude fra. Børnetelefonen hjælper nemlig hverdage, både børn og unge, med alle mulige forskellige slags problemer. Der arbejder nogle super søde og dygtige mennesker derinde. Og de er altid klar på at lytte. Så dem kan jeg varmt anbefale dig at hive fat i. Du kan både skrive og ringe til Børnetelefonen.
Selvom jeg ikke kunne give dig noget direkte svar på dit spørgsmål, så håber jeg stadig, at der er noget i det du kan bruge. Og så håber jeg, at du snart kan finde svar på, om du får en bøde eller ej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper