Jeg var til fest her i fredags, hvor jeg drak omkring 6 dåse øl. Jeg føler mig stadig fuld fire dage efter, og jeg er helt ved siden af mig selv.
Hej,
Det er første gang jeg skriver til sådan en brevkasse her,
Nå… men jeg var til fest her i fredags (brevkassespørgsmålet blev modtaget tirsdag, red.), og jeg drak omkring 6 dåse øl….
jeg føler mig stadig fuld, jeg kan ikke koncentrere mig jeg føler mig helt ved siden af mig selv, kan ikke tænke optimalt, og så videre.
jeg har en mistanke om at nogen måske har puttet noget i det jeg har drukket,
jeg frygter at jeg aldrig vil ku tænke normalt/ha et normalt liv igen,
håber i kan hjælpe mig selvom det ike er megen info…
Mvh A

(Dreng, 15 år)
Hej A
Tak for dit brev.
Når jeg læser dit brev, lyder det som en meget ubehagelig situation for dig. Jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret. Derfor er det også godt, at du har taget initiativ til at få hjælp.
Det er ikke et emne, som vi ved så meget om på Mindhelper, men ud fra de oplysninger du giver, tror jeg nu nok, at du skal komme til at få det normalt igen.
Jeg vil først opfordre dig til at fortælle det til dine forældre, så der er nogle tæt på dig, som du kan få hjælp af. Også selvom det er svært at skulle sige det til dem. Du kan få gode råd til at tage sådan en snak i vores artikel Guide til at snakke med dine forældre om svære ting
Ellers kan du kigge på vores liste over hjælpetilbud til unge og høre, om fx Børnetelefonen ved mere om emnet, end vi gør.
Jeg håber, at du får det bedre!
Mvh Mindhelper