Hej Mindhelper
mine forælde er lige blevet skilt og der var ingen der så det komme. Min far har fået en anden og vil nu skilles, min mor er rigtig ked af det for hun kan jo godt lide ham. Og jeg er så ked af det jeg kan ikke sove og græder mig selv i søvn. Og kan slet ikke forstå det, og er bare så mega ked af det hele tiden. Jeg troede jo vi var den perfekte familie og der er også snart sommerferie og vi kan ikke lave noget af det som vi havde planlagt. Og vil bare have det som det var før, for jeg føler min verden er gået i tusind stykker.Jeg er så ked af det jeg græder hele tiden og jeg har talt meget med dem men det hjælper ikke rigtig så meget. Hvad skal jeg gøre?
Kh mig

(Pige, 13 år)
Hej dig
Det er helt naturligt, at være hammer ked af det, når ens forældre lige er blevet skilt. For næsten alle håber på, at deres forælder vil blive ved med at være sammen og familien kan blive ved, som den plejer. Og så er det en kæmpe sorg, når det ikke lykkedes. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Når jeg læser dit brev, så kommer jeg til at tænke på, om det måske også er dig, der har skrevet det her brevkassespørgsmål? For det det minder rigtigt meget om dit spørgsmål og den hammersvære situation, som du står i lige nu. Nogle gange kan det være lidt svært lige at finde sit svar, hvis man har skrevet herind. Men jeg har lige sat et link til svaret, så du nemt kan trykke dig ind på det. For jeg er næsten helt sikker på, at svaret vil give vil give god mening for dig. Og hvis du har flere spørgsmål, så er du  selvfølgelig altid velkommen til at skrive herind igen. Der kan nemlig være mange ting, som fylder, når ens forældre bliver skilt.
Det er en rigtig svær periode, dig og din familie går igennem lige nu. Men selvom det hele virker trist og ulykkeligt lige nu, så bliver det nemmere med tiden. Man kan sige, at såret fra skilsmissen er helt friskt og åbent lige nu. Og det kommer til at tage tid, før det sår heler og du bliver glad igen. Men det skal det nok gøre på et tidspunkt og så en dag vil du vågne op og opdage, at du ikke er ligeså ked af det længere, som du var tidligere. Jeg krydser fingre for, at det snart lysner lidt.
De varmeste hilsner fra en Mindhelper