Jeg kan virkelig godt lide den her dreng. Vi kyssede til en fest, men nu hvor jeg spørger han, om han har lyst til at skrive, får jeg bare svaret: “orker ikke”. Nu er jeg sygt forvirret!?
Kære Brevkasse
jeg kan virkelig godt lide den her dreng og vi blev lidt forelsket i hinanden her i lige før påskeferien. Han lå og nussede mit hår, Vi skrev sammen hver dag i flere timer og jeg var virkelig ved at falde sådan ordentlig for ham. Men da vi så kommer tilbage fra ferien viser han mig ingenting. Vi sender måske hinanden nogle få blikke men så er det, det. Og sådan forsætter det i et par uger. Jeg bliver virkelig ked af det og jeg følte virkelig at de sluttede her.. jeg tænke på ham 24/7. Men så kom vi til en fest og vi fik snakkede ud om det og vi kyssede! 😍 dagen efter festen skriver jeg så til om ham og spørger om han har lyst til at skrive, men jeg får bare et svar der lyder sådan her “orker ikke” og nu er jeg sygt forvirret!? Er han bare ikke interesseret alligevel? ;((

(Pige, 14 år)
Kære pige på 14
Æv altså, det lyder da helt vildt forvirrende. Jeg kan da sagtens forstå, hvis du er vildt meget i tvivl om ham i øjeblikket. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Forvirrende signaler
Det lyder til, at han sender dig helt vildt mange blandede signaler i øjeblikket. Når du skriver om festen, så lyder det til, at han stadigvæk var vildt interesseret i dig. Derfor virker det også mærkeligt, at han ikke skriver tilbage til dig dagen efter. Jeg kommer til at tænke på, om det måske bare var fordi, at han var træt? Hvis i har været til fest aftenen før, så er der i hvert fald ikke noget mærkeligt i, hvis han var meget træt. Derfor kunne hans korte svar måske godt tyde på, at han bare var monster-træt og ikke kunne overskue så meget. Jeg tænker i hvert fald, at der stadig er chance for, at han er interesseret. Især når i så længe har “flirtet”.
Snak med ham
Jeg tror mit bedste råd til dig er, at prøve at snakke med ham om det igen. Måske var han bare super træt den dag? Og vil egentligt gerne være sammen med dig. Måske har han bare lidt svært ved, at finde ud af hvordan?
Det kan også være, at han ikke rigtigt kan finde ud af, hvad han vil. Det er selvfølgelig super irriterende for dig. Men man kan ikke rigtigt tvinge folk til, at tage en beslutning. Men så må du overveje, om du gider vente på, at han finder ud af det.
Der er også en risiko for, at han ikke er interesseret. Men jeg tænker at det ville være mærkeligt, at han så sagde noget andet til festen. Men der er selvfølgelig stadigvæk en risiko. Hvis han ikke er interesseret, så kan det godt gøre rigtigt ondt, og man kan blive meget såret. Så kan det være en rigtig god idé, at passe godt på sig selv, og få snakket med nogen om, hvordan man har det. Du kan også læse vores artikel omkring kærestesorger, hvis det bliver relevant.
Snak med dine veninder/venner
Jeg tænker det kunne være en idé, hvis du snakkede med dine veninder/venner om, hvordan du har det. Og hvordan det går mellem dig og drengen. Det kan være, at de har hørt noget, som du ikke ved. Eller at de kan prøve at snakke med ham for dig, hvis du bliver ved med, at være tvivl om, om han er interesseret.
Jeg håber at det kommer til at gå rigtigt godt, og at han er lige så vild med dig, som du er med ham. Jeg krydser i hvert fald mega meget fingre for dig.
De aller-varmeste hilsner fra en Mindhelper