Jeg har været forelsket i den her dreng i flere år. Og han elsker også mig. Men han er samtidig vild med en anden pige. Jeg gider ikke være plan b.
Hej Mindhelper,
Jeg ville bare gerne vide hvad jeg skal gører ved den her dreng som jeg har været forelsket i, i flere år, han er 16 år og siger at han også elsker mig, men elsker bare lidt mere en anden pige, og det synes jeg ikke er okay, jeg har dated player drenge for, og jeg gør det ikke igen.
Men jeg vil ikke miste ham som ven, fordi han er en fantastisk ven, og hvis han ikke hele tiden flirtede med mig ville jeg ikke have noget problem, fordi jeg kan godt forstå at han elsker en anden, men hvorfor bliver han så ved med at flirte med mig?.
Føler lidt at han bare bruger mig som plan B, hvis nu ikke den anden pige også kan lide ham, og han vil rigtig gerne have sex med mig, og jeg vil også gerne have sex med ham, men gider ikke blive brugt som nummer 2, for hvad nu hvis han bare forlader mig bagefter?, og aldrig taler til mig igen.
Men her er hvordan det started.
2 år før
Jeg så ham spille fodbold med sit hold, og så snart han gik forbi mig blev jeg så forelsket, og et bare uger senere fjolede vi rundt og han synes det var meget sjov at drille mig.
og så ud af det blå snakket vi ikke længer der gik 2 år for vi snakket igen, og alt kun fordi jeg var uvenner med min veninde, der så skrev alt muligt til ham, og så begynte han at skrive til mig, og så begynte vi at flirte, han added mig på snapchat, og der gik 1 og en halv månede før vi sagde jeg elsker dig til hinanden, og var som et kærestepar, men senere blev han lidt kold og sagde han elsked en anden, jeg blev rigtig ked af det.
Og nogle uger efter siger han at han stadigvæk kan lide mig lidt, og jeg falder for det og vi flirter igen, og nu får jeg ham til at tænke mindre og mindre på hende den anden, men han har stadigvæk ikke opgivet håbet om at få hende.

(Pige, 15 år)
Kære pige på 15 år
På det du skriver i dit brev, lyder det til at være en forvirrende situation for dig med ham fyren. Og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig, det jeg kan. Det kan være en rigtig dejlig følelse at være forelsket. Men ligeså dejligt det kan være, ligeså svært kan det være, når man ikke er helt sikker på, hvor den anden står.
Find ud af, hvad han vil
Du skriver, at han godt kan lide en anden pige, men samtidig flirter med dig. Du nævner også, at du ikke bare vil være en back-up for ham og blive kasseret kort tid efter. Det synes jeg virkelig, at du skal stå fast ved. Det er i hvert fald ikke fair over for dig, at han holder dig hen. Og det synes jeg heller ikke, at du skal finde dig i. Jeg tror, at det vil være en god idé at se, om du kan tage en snak med ham om det. Få ham til at gøre klart, hvad det er, han helst vil. Så har du fået noget at vide, som du bedre kan tage en beslutning ud fra.
Skal han være en kæreste eller ven?
Jeg synes, det er vigtigt, at du stiller dig selv det spørgsmål, om du har lyst til at bruge tid med en, der ikke giver dig sin fulde opmærksomhed – på kærestemåden, vel at mærke. Hvis han ikke har opgivet håbet om at få hende den anden, så virker han på mig som en, der ikke ville kunne give sig helt til dig. Og det kan ende med at skade et forhold mellem jer to. Du skriver også selv, at da han sagde, at han elskede en anden, blev du rigtig ked af det. Og det kan jeg virkelig godt forstå, så jeg synes, at det er noget, du skal tænke godt over.
Og måske kunne du også stille dig spørgsmålet: “Hvad er egentlig vigtigst for mig?” Igen at være som et kærestepar og måske have sex. Og på den måde samtidig risikere at miste ham helt. Eller at gå tilbage til at være venner og beholde ham, måske i længere tid?
Tag en snak med veninderne
Her til slut kommer jeg til at tænke på, om du mon har snakket med nogle af dine veninder om det? Det kan være, at de har nogle gode råd til, hvad du kunne gøre. Måske har de selv været i en lignende situation, hvor de kan dele ud af deres egne erfaringer.
Jeg håber, at du har kunnet bruge mit svar, og at det har hjulpet dig til at se nye muligheder. Jeg ønsker dig held og lykke med det.
De bedste hilsner fra Mindhelper