Hej
jeg er en pige på 19 år, som har set en dreng i ca et halvt år. Vi holdte nytår sammen og der tog jeg hjem til anden efter festen uden der skete noget og 2 uger efter har ham fyren en trekant med nogle andre. Vi har snakket om tingene og har fået det løst og for en lille måned siden blev vi så kærester, og jeg har sagt at jeg gerne vil havde at han skulle slette hans tinder efter han havde den trekant.
I sidste uge var han sammen med en af hans kammerater og de får altid skøre ideer, og tror de har været på tinder da de var sammen. Da han så matcher med min veninde på tinder her sidst dag, hvor hun kun lige har lavet hendes profil. Jeg konfronterer ham med dette og han bliver sur og siger at han ikke bruger tinder. Vil helt vildt gerne tror på ham. Ved ikke rigtig hvad der længere er op og ned i vores forhold, for det har gået rigtig godt efter vi blev kærester og så kom denne lille diskussion. Er han en keeper?

(Pige, 19 år)
Hej Pige på 19 år
Det lyder som om, at det hele er lidt forvirrende i øjeblikket. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det lyder rodet
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke helt ved, hvad der er op og ned i jeres forhold i øjeblikket. For på den ene side lyder det til, at i er rigtigt glade for hinanden, og det egentligt er gået rigtigt godt med forholdet. Men samtidigt fortæller din veninde, at hun har matched med ham på Tinder. Din kæreste siger derimod, at han ikke er på tinder. Det er møgsituation, for kun den ene af dem fortæller dig sandheden. Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvem af dem, det er.
Snak med ham om jeres grænser
Det bedste råd jeg kan give dig er nok at snakke med din kæreste igen. For hvis du er sikker på, at han er på Tinder, så bliver i nok nødt til at snakke lidt om, hvor jeres grænser for hinanden går. Det er helt fair, at du ikke vil have at din kæreste er på Tinder. Og måske har han det også lige sådan med dig? I kan prøve at sætte jer sammen og lave nogle fælles regler for, hvad der er okay og ikke-okay i jeres forhold. Så i ved, hvor i har hinanden.
Hvis du er sikker på, at han lyver for dig, og han bliver ved med ikke at ville indrømme det, så må du overveje, om det er rarere for dig at droppe forholdet? Det er okay, hvis du ikke vil finde dig i det, hvis han lyver.
Snak med dine veninder
Hvis du har nogle gode veninder, så kan du overveje at snakke med en af dem om, hvordan det går. For det kan være super rart at have et par ekstra øjne på situationen. Og nogle at støtte sig til, hvis du bliver i tvivl om, hvad der er det rigtige at gøre.
Tag fat i Headspace
Hvis du har brug for at snakke med nogen, som ikke lige kender dig, så kan jeg anbefale Headspace. Hos Headspace kan unge komme og snakke om det der fylder – helt anonymt og gratis. Deres frivillige er super søde og der er ro til, at du vil kunne få vendt de ting, som du er i tvivl om. Måske kunne det være rart for dig?
Jeg håber at mit svar har været hjælpsomt for dig. Og jeg krydser fingrer for, at det kommer til at gå super godt med dig. Varme tanker herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper