Hej Mindhelper
Jeg er en mand på 22 år, med en kæreste pp 23 år, vi har været kærester i 16 måneder, og vi har en søn på 5 måneder, jeg skiver da min kæreste har indrømmet overfor mig at hun har været mig utro en aften hvor vi var uvenner, og jeg har læst Hendes private beskeder med hendes veninder og hun fortryder det virkelig.
Vi har snakket om tingene, og hun har flere gange sagt hun ikke ville drikke, fordi hun har tendens til at få balck out, og er bange for at være mig utro.
Elsker hun mig overhovedet?
Hun har flere gange sagt hun kun ville mig retten af livet, men det er bare svært og tro lige nu.
Jeg har godt kunne fornemme de sidste 2 måneder der har været noget galt, og hver gang jeg har bragt på banen at jeg føler noget var forkert, så har hun kvitteret med at blive sur, og sagt ”hun syntes jeg skal skride, når jeg beskylder Hende for alt muligt” men idag har hun indrømmet det.
Hvad skal jeg gøre???
Jeg elsker hende overalt på jorden, men jeg føler bare tilliden er væk.
PS Hun har været hendes tidligere kærester utro også.

(20 år)
Hej med dig
Det kan være super svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når ens kæreste har været en utro, men man stadig elsker hende. Derfor er jeg også super glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det giver mening
Du skriver, at selvom du elsker hende overalt på Jorden, føler du at tilliden er væk. Sådan er der rigtig mange der har det, når deres kæreste er dem utro. For selvom man bliver enormt ked af det og vred, kan man stadig godt være dybt forelsket i sin kæreste. Og det kan være forvirrende. Ens følelser minder nemlig nogle gange, om de rutsjebaneture man kan tage i Tivoli. De går op og ned. Nogle dage er alt som det skal være, og man føler at alt bare går godt for en, og så pludselig kan det hele blive vendt på hovedet. Man kan få det forkerte ben ud af sengen, ikke nå bussen til tiden eller få en dårlig nyhed. Når vi får dårlige nyheder, kan de godt ende med at fylde rigtig meget. Derfor synes jeg også, at det giver mening, at det hele føles som en rigtig svær situation.
Tal sammen
Du skriver, at du er tvivl om, hvorvidt hun overhovedet elsker dig. Det er aldrig en behagelig følelse at gå med i et forhold. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide at få snakket om, hvordan I hver især gerne vil have, at forholdet skal være. Der er nemlig rigtig mange, som oplever, at det kan være svært at finde ud af, hvordan og hvorledes man skal være sammen, hvis den ene person i forholdet har været utro. Derfor hjælper det ofte at få sat ord på de tanker og bekymringer, man går med. På den måde ved man altid, hvor man har den anden og kan sikre sig, at forholdet er rart for jer begge.
Mærk efter
Det kan være super forvirrende, hvis man stadig elsker en kæreste, selvom de har været utro. Det lyder til, at du har lidt svært ved at finde ud af, om du kan være i forholdet, nu hvor tilliden er væk. Derfor er mit bedste råd til dig: At mærke efter. Det er kun dig, som ved hvordan du helt præcist har det. Derfor er det også kun dig som ved, hvad der er den rigtige beslutning. Så prøv at sætte dig ned og brug noget tid på at mærke rigtig godt efter. Ens mavefornemmelse kan ofte hjælpe en godt på vej til, at tage nogle af de store beslutninger. Om det føles rigtigt eller forkert, er begge dele okay. Det vigtigste er, at du får mærket efter og taget en beslutning, der føles rigtig for dig.
Snak med nogen om det
Et andet godt råd jeg har til dig her på falderebet er, at få snakket med nogen om det. Det kan være en god kammerat, dine forældre eller en helt tredje. For noget af det bedste man kan gøre, hvis man er i en svær situation, er at få luft til sine tanker. Det vigtigste er, at du får talt med nogen. Nogle af dem har måske prøvet at stå i din situation og har måske endda nogle gode råd til, hvad du kan gøre.
Headspace
Hvis du har lyst til at snakke med nogle helt andre, kan jeg varmt anbefale Headspace. Hos Headspace arbejder der nemlig en masse søde og super dygtige frivillige, som er vant til at snakke med unge, om det der er svært. Måske kan de komme med nogle gode råd til, hvad du skal gøre. Det er helt gratis og hvis du har lyst til at besøge dem fysisk, så ligger Headspace i de fleste storbyer. Hvis du ikke har mulighed for det, kan man også chatte med dem.
Det kan være en svær situation at stå i, når ens kæreste har været en utro og man er i tvivl om, hvad man skal gøre. Derfor håber jeg, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper