Hej jeg er en dreng hvor min kæreste lige har slået op med mig og har ignoreret mig hele dagen jeg er bange for om jeg har gjordt noget og er trist over at hun ikke engang gider at snakke med mig pga. hvis hun svarede mig så ville jeg ikke være lige så ked af det. Håber på i vil give mig nogle råd mit hjerte er helt itu.

(13 år)
Kære du
Øv, hvor lyder det som en hammersvær situation, du står i lige nu. Din kæreste har lige slået op med dig, og nu svarer hun dig ikke. Det tror jeg de fleste ville blive rigtig kede af. Derfor er det også godt, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Selvom det er hårdt nu, så bliver det bedre
Det kan være rigtig svært at forestille sig, at man kommer videre og bliver glad igen, når ens kæreste lige har slået op. Man tænker på dem hele tiden og vil bare gerne snakke med dem ligesom man plejede.
Det tror jeg, at de fleste ville synes var rigtig ubehageligt. Derfor giver det også god mening, at du er så ked af det, at du føler dit hjerte er itu.
Men du skal vide, at alle de følelser du sidder med lige nu, er helt naturlige og normale. For hvem vil ikke være ked af det, hvis deres kæreste gik fra dem og pludselig bare ignorerede dem?
Hvorfor ignorerer hun dig bare?
Det er helt naturligt, at du gerne vil i kontakt med din eks og høre om der er noget galt. I er jo vant til at snakke sammen, så hvorfor vil hun pludselig ikke snakke med dig nu?
Nogle gange, så sker der det når man slår op, at den ene part har brug for fuldstændig at cutte kontakten i en periode. De sletter den anden på sociale medier, blokerer deres nummer og undgår at snakke med en, hvis man render ind i dem.
Men hvorfor gør de det? Ville det ikke være nemmere det hele, hvis man bare snakkede sammen om det?
Svaret er desværre både ja og nej.
For grunden til, at nogle mennesker ignorerer deres ekskæreste lige efter at de har slået op, er fordi det simpelthen er for hårdt. Det er for hårdt for dem at tale sammen, skrive sammen eller følge med på sociale medier.
Fordi selvom det måske var dem der slog op, kan det bringe en masse gamle følelser frem og forvirre dem, hvis man stadig taler og skriver sammen, efter at man har slået op. Derfor tænker jeg også, at det godt kan være, at din ekskæreste ignorerer dig fordi, at det simpelthen er for hårdt at snakke med dig lige nu.
Mit bedste råd til dig er derfor, at give hende noget tid. Giv hende noget tid til at komme sig over jeres breakup og så skriv til hende igen. Måske svarer hun der, og så kan I få jer en god snak om, hvorfor I slog op.
Imens du giver det noget tid, kan jeg varmt anbefale dig at læse vores artikel: Kærestesorg: Sådan kommer du dig over din ekskæreste. Her kan du læse om de fire typiske faser i et breakup og få 10 gode råd til, hvordan du kommer videre og får det godt igen.
Har du snakket med nogen om det?
Her til sidst vil jeg lige høre om du får talt med nogen om dit breakup? Ofte kan det være rigtig rart og lettende at få sagt det højt, hvis man går rundt med nogle svære tanker og følelser.
Derfor tænker jeg også på, at det måske kunne være en god ide, hvis du fx snakkede med nogle af dine venner om det? Det kan være at de selv har stået i samme situation og måske har nogle gode råd til, hvad du kan gøre.
Det kan være rigtig hårdt at blive slået op med og derefter ignoreret, når man prøver at tage kontakt. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du kommer godt videre.
De bedste hilsner fra en Mindhelper