Hej, jeg er pige på 14 år og min kæreste har haft blokeret mig på snap og andre sociale medier undtagen insta (underligt nok). Han har eftersine blokeret mig fordi han tror jeg har været ham utro, nemt fortalt. Vi havde dog et lille problem inden, da han brændte mig af og skrev ikke til ham i MANGE timer, så jeg vælger (min forældres ide) at ignorere ham om aften og morgenen, i håb om at han ville komme hen til mig i skoletiden, men det gjorde han ikke. Lang histore kort, vi snakkede først 2 dage efter hvor ingen af os havde skrevet eller noget, hvor jeg spørger om vi kan snakke efter skole, og han nægter og siger han skal skynde sig hjem, men alligevel vidste han jo godt vi fik en time før fri. Jeg lader ham være og håber det går over. Jeg kommer hjem og hygger mig i omkring en time hvor jeg lige pludselig finder ud af at han har fjernet mig på snap. Så.. altså, jeg vil rigtig gerne snakke med ham og få det løst fordi jeg virkelig elsker ham. Har prøvet to gange og en klassekamerat en gang, hvor han gik uden af sige noget som helts. Jeg savner ham rigtig meget og ved ikke hvad jeg skal gøre. PS jeg flytter skole om en uge, så jeg har ikke så lang tid… tak for at læse

(14 år)
Kære du
Øv det lyder godt nok som en dum konflikt mellem dig og din kæreste. Jeg kan godt forstå, hvis du er i tvivl om, hvad du lige gør nu.
Du har gjort det, som du kunne
Når jeg læser dit brev, så lyder det til, at du har forsøgt at komme i kontakt med din kæreste i flere dage nu, men at han ikke er til at snakke med. Det er lidt af en mavepuster, når nu I er kærester og burde være rigtigt glade for hinanden. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at du er frustreret og ked af det.
Men jeg tænker også, at du har gjort dit bedste for at få løst situationen. Og det skal du have ros for.
Nu har du umiddelbart 2 muligheder i mine øjne. Du kan prøve at kontakte ham igen eller du kan lade det ligge. Ingen af de 2 muligheder er vildt fede, men det er lige det, jeg kan komme på.
Mulighed 1: Du skriver til ham
Du skriver at han stadig følger dig på insta og derfor kan du prøve at række ud til ham der. Overvej hvad du gerne vil sige, inden du skriver til ham.
Mit bud kunne være, at du kan skrive:
“Hej. Nu har jeg prøvet at få fat i dig i nogle dage nu, men det virker til, at du ikke vil snakke med mig. Så nu skriver jeg lige til dig her en sidste gang og håber på, at du vil svare, så vi kan få det her løst. Det vil jeg mega gerne. Hvis du ikke svarer, så vælger jeg at tro, at det er din måde at slå op på, hvilket er super ærgerligt, men det er jo op til dig.”
På den måde rækker du ud til ham og viser ham, at du stadig godt vil ham, men at han også er nødt til at gøre noget tilbage. Og ellers så må hans stilhed betyde at forholdet er slut og I hver især kan komme videre.
Mulighed 2: Du lader være med at kontakte ham og ser hvad der sker
Du kan også vælge ikke at kontakte ham og så bare vente og se, hvad der sker. Måske skriver han, når han er faldet lidt ned igen? Og hvis han ikke rækker ud til dig, så er det måske hans måde at fortælle, at han ikke længere er interesseret i at være kærester. Det er ikke en særlig fed måde at gøre det på, men det er desværre uden for din kontrol, hvordan han opfører sig.
Har du stadig lyst til at være kærester med ham?
Når jeg læser om, hvordan det er mellem dig og din kæreste lige nu, så kommer jeg til at tænke på, om du overhovedet har lyst til at blive ved med at være kærester med ham? Du beskriver både at han har brændt dig af og nu ligger dig på is, selvom der ikke virker til at være nogen god grund til det. Det lyder ikke særligt rart.
Du kan overveje at lave en liste, hvor du skriver for/imod grunde til at være kærester med ham. Det kan nogle gange være med til at gøre det lidt nemmere at vurdere, om der er for mange trælse ting i ens kæresteforhold til at det giver mening at blive ved med at være kærester.
Bliv ved med at snakke med dine venner og forældre om det
Du har allerede snakket med både dine forældre og dine venner om det hele. Det synes jeg er en super god idé, så bliv endelig ved med det. For det er hårdt at blive lagt på is af sin kæreste og det kan skabe en masse forvirring, tanker og sorg. Så kan det være rigtigt rart at have nogle omkring sig, der lytter og kan støtte dig lidt i den her periode.
Tjek vores artikel om kærestesorg ud
Hvis det nu ender med at du og din kæreste slår op, så kan du eventuelt læse vores artikel om kærestesorg. Det er nemlig mega hårdt, når man går gennem et break-up og så kan det være rart at få lidt gode tips til, hvordan man kommer ovenpå igen.
Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå super godt med dig – uanset hvordan det ender. Kæmpe kram herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper