Hej
Jeg r en pige på 14 og har en kæreste vi har været kærester lidt over 2 måneder jeg elsker ham rigtigt højt han r sød dejlig smuk omsorgsful osv vi hygger ogs altid sammen og har det sjovt . Her på det sidste har han brugt lang tid på at svare mig og ik altid svarer på det jeg sender hvor i starten at han svarer hele tiden er virkelig bange for at miste ham og jeg elkser ham mere end nogen andre, vi har skrevet og sagt til hinanden flere gange at det skal være os to forevigt men r bange for han ik mente det og r bange for at han ik gider mig længere hvad skal jeg gøre?
Kh F

(Pige, 14 år)
Hej F
Det er mega svært, hvis man bliver bekymret for om ens kæreste ikke gider en længere. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Når han ikke svarer
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver bekymret over, at din kæreste ikke svarer ligeså hurtigt som han plejede. For hvad betyder det og hvad kan man lige gøre ved det? Men jeg kan desværre ikke lige fortælle dig, hvad det betyder. Jeg tænker, at der kan være rigtigt mange grunde til, at han svarer lidt anderledes end han plejer. Og det er nok kun din kæreste, som ved det. Derfor er mit bedste råd til dig nok også, at snakke med din kæreste om det.
Snak med ham
Det lyder til, at dig om din kæreste er rigtigt glade for hinanden. Og derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtigt god idé, hvis du fik snakket med din kæreste om, hvordan du har det. Du kan jo prøve at sende ham en besked og spørge ham ad, hvorfor han ikke svarer lige så hurtigt, som han plejer? Måske er der en helt normal grund til, at han bare ikke er lige så hurtig til at svare, som han plejer.
Det er mega svært, hvis man bliver nervøs for, om ens kæreste ikke gider en længere. Men jeg håber at du har kunne bruge mit svar til noget og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå rigtigt godt med dig og din kæreste.
De bedste hilsner fra en Mindhelper