Hej
jeg er en pige på 13år og har en kæreste og vi har været sammen i 2-3 måneder men han bliver hele tiden sur på mig og når jeg prøver af snakke til ham så svare han ikke .
og føler jeg hele tiden gør noget forkert så bliver i tvivl om han ville være sammen eller ikke.
hilsen M

(13 år)
Kære M
Det lyder rigtigt svært, at din kæreste hele tiden bliver sur på dig. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Snak sammen når der er ro på
Det er ikke særligt sjovt, når ens kæreste er vred og ikke vil snakke med en. Og jeg tænker, at du har prøvet at gøre det helt rigtige ved at snakke med ham om det. Så det er ikke særligt sødt af ham, at han ikke vil svare dig, når du prøver at snakke med ham.
Et råd til dig er, at prøve at snakke med ham om det, når i er gode venner. Altså tage snakken op, når i er glade og hygger jer. Selvom det måske ikke frister så meget i de situationer, så er han måske nemmere at snakke med der, fordi han ikke er sur.
Så kan du fortælle ham, at du bliver ked af det og føler dig helt forkert, når han bliver vred og ikke vil tale med dig. Og at du har brug for, at han ikke ignorerer dig. Det er helt okay at bede om, når man er kærester.
Snak med nogen omkring dig
Et andet godt råd er, at snakke med nogen omkring dig om, hvordan det går med dig og din kæreste. Det kunne være en god veninde, din mor eller en helt tredje, som du er tryg ved at snakke med. Det kan nemlig være rigtigt rart at have nogle til at hjælpe lidt, hvis man sidder i en situation, hvor man ikke helt ved, hvad man skal gøre. Så kan de måske komme med lidt gode råd på vejen.
Jeg håber mit svar hjalp dig lidt og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå rigtigt godt med dig og din kæreste.
De bedste hilsner fra en Mindhelper