Hej
Jeg blev slået op med for 4 måneder siden og har det stadig pisse dårligt fordi jeg virkelig elskede hende. Efter en måned mødte jeg hende tilfældig hvor efter jeg havde en samtale med hende hvor jeg ikke var særlig glad og fik sagt hurtigt farvel fordi jeg rent faktisk bare var depressiv. Efter den dag har vi ikke sendt en eneste bedske til hinanden. Har det mega dårligt med at gå med tanken om at hun er sur på mig. Kan jeg tillade mig at skrive til hende hvordan det går og om hun er sur på mig?

(23 år)
Kære dig,
Det kan være svært, hvis man går med en følelse af, at ens ekskæreste er sur på én. Derfor kan jeg godt forstå, at det er noget du tænker på.
Breakups kan være mega svære
Først og fremmest vil jeg blot sige, at jeg sagtens kan forstå, hvis du stadig er påvirket af jeres breakup.
For det kan gøre mega ondt, når man slår op, og det kan det gøre i lang tid. Der er nemlig ikke en rigtig eller forkert måde at komme sig på efter et break up. Og det kan være meget forskelligt, hvor lang tid man er ked af det i.
For selvom man slår op, så forsvinder ens følelser jo ikke fra den ene dag til den anden. Derfor er det også helt okay, hvis det stadig fylder meget hos dig, og er noget du går og tænker på.
Jeg kan varmt anbefale dig vores artikel: Kærestesorg: Sådan kommer du dig over din ekskæreste
I den dykker vi nemlig ned i, hvad du helt konkret kan gøre, for at få det bedre.
Man må altid kontakte folk
Du spørger direkte til, om du kan tillade dig at kontakte hende.
På det du skriver, virker det til, at du stadig er ret påvirket af jeres møde måneden efter jeres breakup.
Jeg kan godt forstå, at det kan være mega svært pludselig at møde sin ekskæreste, kort efter man har slået op. Og så helt uden at man er forberedt på det.
Og så synes jeg det giver super god mening, at man kan reagere på en måde, som man måske ikke havde regnet med.
Hvis du stadig går med en klump i maven over det, kan jeg godt forstå, at du har brug for at snakke om det.
Og man må jo altid kontakte folk. Det eneste man ikke kan forvente, er at de nødvendigvis har det samme behov for at snakke sammen, som man selv har.
Derfor tænker jeg sagtens, at du kan skrive til hende og høre om hun har lyst til at snakke om det. Så længe du er forberedt på, at det ikke er sikkert, at hun har samme behov for at snakke sammen.
Hvis hun gerne vil tage en snak
Det kan sagtens være, at hun gerne vil tale sammen, og også selv tænker, det er en god ide.
Så er det jo bare mega dejligt, og så har du også mulighed for at fortælle om, hvordan du har haft det.
Hvis hun ikke vil tale sammen
Men det kan også være, at hun ikke har et behov for at få talt sammen.
Det er nemlig ikke alle, som har lyst til at tale med deres eks, efter de har slået op. Det har ikke nødvendigvis noget med personen at gøre, men nogle gange handler det om, at det er nemmere at håndtere et break up, hvis man ikke taler sammen.
Hvis det sker, kan jeg sagtens forstå, hvis du bliver ked af det.
Og hvad skal du så gøre?
Accepter at tingene er som de er
Her vil jeg råde dig til at prøve at acceptere, at tingene er som de er.
Husk dig selv på, at du har gjort alt hvad du kunne.
Du har rakt ud og spurgt, om I skulle snakke sammen. Hvis ikke hun ønsker det, så er der ikke mere, du kan gøre.
Og det kan nogle gange være rart at huske på. For så er det nemmere at slutte fred med, at man ikke kan gøre mere i situationen.
Husk dig selv på, at du har gjort dit aller bedste.
Uanset hvad du ender med at gøre, så hepper jeg på dig, og sender dig en masse helende energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper