Hej Mindhelper
Jeg er en 18-årig mand. I sommers var jeg på Sunny Beach, hvor jeg havde sex med tre forskellige piger. Jeg brugte ikke kondom, men jeg spurgte pigerne, om de havde nogle kønssygdomme, inden vi havde sex, og de sagde alle sammen nej (mega nice). Alligevel gør det ondt, når jeg tisser (ikke så nice). Kan jeg have fået en kønssygdom? 🙁 Jeg har læst lidt på klamydia og gonoré – kan det være en af de to? Kan det behandles? Skal jeg sige noget til pigerne?
Venlig hilsen A.

(Dreng, 18 år)
Hej A.
Når man har ubeskyttet sex, så er der altid en risiko for, at man kan få en kønssygdom. Også selvom man har spurgt sin sexpartner på forhånd. Det kan jo være, at de ikke ved at de har en kønssygdom. Derfor er det også altid en god idé at bruge kondom, hvis man har sex med en, som man ikke med sikkerhed ved om har en kønssygdom.
Hvis det gør ondt, når du tisser, så kan det godt være gonorré eller klamydia . Du kan læse mere om sygdommene på de links, jeg har lagt ind.  Begge dele kan heldigvis sagtens behandles, hvis man søger læge. Men sygdommene kan risikere at udvikle sig, hvis de ikke bliver behandlet. Smerter ved vandladning kan også være tegn på andre sygdomme. Derfor er det også rigtigt vigtigt, at du tager til lægen hurtigst muligt og bliver tjekket for kønssygdomme. Hvis du vil læse mere om kønssygdomme kan du også tjekke Sexliniens artikel om kønssygdomme ud nu.
Snak med pigerne
Hvis det viser sig, at du er smittet med en kønssygdom, så er det rigtigt vigtigt, at du kontakter pigerne og snakker med dem, så de også kan blive testet for at se, om de er smittet. Hvis du har haft sex med nogen andre siden du var på ferie, så er det også vigtigt, at du kontakter dem, så de kan blive testet.
Jeg håber mit svar var hjælpsomt for dig. Og at du tager et smut til lægen hurtigst muligt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper