Hej,
Jeg skriver pga. jeg fornyligt har fået en kæreste men er ikke helt sikker på om hun godt kan lide mig på samme måde som jeg elsker hende ved ikke hvordan jeg skal spørger hende er det noget i kan hjælpe med

(15 år)
Hej med dig
At være nyforelsket i sin kæreste er en af de bedste følelser i verdenen. Man bliver helt varm i kroppen hver gang man ser dem, sommerfuglene flyver rundt i maven og man føler sig som den heldigste person i hele verdenen.
Derfor er det også rigtig ubehageligt hvis man går og er i tvivl om ens kæreste har det på samme måde.
Overvældet af kærlighed
Når man lige har fundet sammen og er blevet kærester, er mange helt vildt forelsket. Kærligheden og forholdet er helt nyt og man kan ikke sætte en finger på noget som helst, som ens kæreste mangler eller gør forkert.
Derfor oplever mange også, at de godt kan blive helt overvældet af den kærlighed, de føler. Og når man gør det, kan man godt blive i tvivl om den anden føler det samme.
Husk at der er forskel på hvordan vi mennesker viser vores kærlighed. Nogle viser deres kærlighed med ord, siger en masse søde ting og kommer med en masse komplimenter. Mens andre viser det mere fysisk, giver en masse kys og kram.
Så selvom hun måske ikke viser det på samme måde som dig, betyder det ikke nødvendigvis, at hun ikke elsker dig lige så højt.
Hun er kærester med dig fordi hun er vild med dig
Hvis man går og har et crush på nogen, bruger man ofte utrolig meget tid på at lede efter alle mulige små spor og tegn på, at de også kan lide en.
Heldigvis har du et rigtig godt tegn på, at hende du elsker, også godt kan lide dig. I er blevet kærester. De fleste drenge og piger bliver kun kærester med nogen, som de er forelsket i. Ellers havde de forblevet venner. Så der er en rigtig god chance for, at din kæreste er lige så vild med dig, som du er med hende.
Men selvom man ved, at man elsker hinanden, så er det ikke mærkeligt at få følelsen af, at den ene er mere forelsket end den anden. Og hvad gør man så?
Hvordan kan du spørge hende?
Hvis du føler, at du har brug for at vide, om hun elsker dig lige så meget, som du elsker hende, så er det bedste du kan gøre, at få snakket med hende om det.
Selvom det kan være en svær snak at have med hende, så kan det være en rigtig god ide. For det virker til, at det fylder meget hos dig. Derfor er der ikke andet for, end at springe ud i det og få spurgt hende.
Et eksempel på en måde du kan spørge hende er: “Undskyld, men jeg går simpelthen med en følelse af, at jeg er en lille smule mere vild med dig, end du er med mig. Tager jeg fuldstændig fejl eller hvad tænker du om det?”.
På den måde får du både sagt til hende det du tænker, men du giver hende også plads til at sige det hun føler er rigtigt.
Det kan være hammerubehageligt, at være i tvivl om ens kæreste er lige så vild med en, som man selv er i dem. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper