Jeg har mødt en dejlig pige, der gør mig mere sikker på min seksualitet. Jeg vil gerne ses med hende igen, men hun har slettet mig fra de sociale medier.
Hej Mindhelper.
Jeg er en pige på 17 år, som har nogle problemer med hensyn til kærlighed. Jeg har en tinder-profil bare forsjov skyld, hvor jeg har slået både mænd og kvinder til. – Jeg matcher så en dag med hende her pigen på 19 år, og vi skriver lidt osv. Hun får min snapchat, og der går lige 2 dage inden hun skriver igen. Hun spørger om jeg ikke kan komme hjem til hende og med i byen sammen med hendes veninder. Men hun bor langt væk, og jeg vil rigtig gerne komme og overvejer det flere gange! Jeg når så ikke min bus, men så vælger hun at tage toget, så hun kan være hos mig ved 2 tiden om natten. Vi tager en taxa hjem, og når vi kommer hjem ligger vi bare og ser lidt tv, hvor vi så falder i søvn efter! Vi putter en del, og ender da også med et kys eller 2. Meningen var at hun allerede skulle hjem ved 9 tiden, men hun blev der helt til 14 tiden da hun skulle nå at komme hjem før det blev forsent.
Jeg ved at hun er lesbisk, men jeg er selv meget usikker og ved slet ikke om det er piger jeg er til. Hende her gør mig bare en smule mere sikker, jeg synes hun var rigtig sød. Men her efter har hun ikke skrevet, og jeg skrev til hende en dag hvad hun mente osv, hvor hun så sagde hun lige var kommet ud af et andet forhold, og at man ikke lige skulle regne med hende sådan som det så ud nu. Hvilket gjorde mig rigtig ked af det, da jeg synes hun var sød og ligesom var et skridt på vejen som hjælp til min seksualitet.
Jeg tænker på hende 24/7 og kan slet ikke slippe tanken om at vi skal mødes igen, men jeg kan se hun har slettet mig på både tinder og snapchat. Jeg har stadig hendes facebook, men kan simpelthen ikke få mig selv til at skrive, fordi jeg ved hun har slettet mig, og jeg gider ikke virke irriterende! HVAD SKAL JEG GØRE? det er så svært det hele…

(Pige, 17 år)
Kære 17-årige pige
Det lyder i dit brev som om, at det er en ret svær og forvirrende situation, du er havnet i. At være vild med en anden kan være rigtig dejligt, men også rigtig forvirrende og svært!
Spørg hende hvorfor
Du skriver, at hun har slettet dig på Tinder og Snapchat. Det må også have gjort ondt! Hvis du godt kunne tænke dig at få en forklaring på, hvorfor hun har gjort det, kan du prøve at kontakte hende over Facebook. Hvis hun svarer, kan du bedre vurdere, hvad næste skridt så skal være.
Det er forvirrende med det der seksualitet
Seksualitet kan være virkelig forvirrende, som du også udtrykker i dit brev. Jeg er dog glad for, at du er blevet mere sikker på din seksualitet efter at have ses med hende. Jeg tænker også, at din tvivl omkring din seksualitet, kan gøre hele situationen med hende pigen ekstra svær. Især hvis det er den første pige, du har ses med. Det er også ret sejt, at du er ved at lære dig selv bedre at kende. Og at du øver dig i at mærke efter, hvad du har lyst til. Jeg spekulerer på, om du kender til Sexlinien? De er vant til at snakke om seksualitet, og jeg tænker også, at de kan komme med gode råd til dig. Du kan jo altid tage kontakt, hvis du tænker, at det ville give mening for dig.
Tal med dine venner og veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med nogle venner om dine tanker om din seksualitet og hende pigen? Hvis ikke, tænker jeg, at det kunne være en god idé. Ofte kan de, der kender os godt, give nye input og gode råd til, hvad man kan gøre i forskellige situationer. Og ofte kan det i sig selv være en stor hjælp bare at få luft for sine tanker. Her tænker jeg også, at det ville være godt for dig at skrive dine tanker ned fx i en dagbog. På den måde får man tankerne ud af hovedet og ned på papir. Og nogle gange kan det også åbne for, at man kan se sin situation på nye måder.
Jeg håber, at mit svar har været med til at sætte lidt tanker igang hos dig. Jeg ønsker dig held og lykke med det hele.
De bedste hilsner fra Mindhelper