Jeg håber på, at min ekskæreste kommer og fortæller mig, at han kun elsker mig. Også selvom han behandlede mig rigtigt dårligt. Og jeg forstår ikke hvorfor.
Hej.
Jeg er en pige på 18 år, der virkelig har brug for at høre en anden persons synsvinkel på sagen og mine sorger over et brud.
Jeg kom sammen med min daværende kæreste i oktober 2017 og alt var fuldstændig perfekt i starten. Jeg var så vild med ham, og det var gengældt. Han var 2 år ældre end mig, men det var intet problem, da han mentalt slet ik var samme sted som andre på sin egen alder. Efter en måned inde i forholdet begyndte alt at vende sig. Han blev nærmest en helt anden person. Han lukkede mig ude, valgte sine venner og PlayStation frem for mig, stoppede med at give mig komplimenter, gjorde intet af det, som han havde gjort før, men han svor på, at han elskede mig så højt, men han havde nogle tanker, der påvirkede ham rigtig meget. Han ville aldrig fortælle mig hvad de tanker gik ud på, men det endte med at forholdet sluttede i marts 2018, da han slog op med mig, og jeg var efterladt fuldstændig knust. også selvom han behandlede mig så dårligt. Jeg måtte sygemelde mig fra mit arbejde og skole i 2 måneder, da jeg var så ked af det og virkelig bare ik kunne andet end græde og ligge under min dyne i et mørkt rum.
Efterfølgende så vi hinanden igen on and off, men det blev aldrig til noget, for han ville også have andre piger. Vi stoppede med at ses i september 2018, og jeg blev endelig afklaret med, at det ik sku være os, og han fandt sig en ny kæreste i oktober. De slog så op her en gang i december 2018, og han har alt imens været hende utro, skrevet til så mange piger, og endda sagt at han vil ha mig tilbage. Jeg var så dum at falde for det, så til nytår tog jeg ham med hjem og ja.
Han har slet ikke skrevet til mig efterfølgende, og jeg kan mærke at mine følelser for ham på ingen måde er væk og det ved jeg ikke om de nogensinde bliver. Uanset hvor dårligt han har behandlet mig, så vil jeg ham så gerne, og jeg venter bare på, at han vil tage mig tilbage. Men hvorfor? Hvordan kan det være, at jeg vil have den person tilbage, som trak mig så langt ned i et dybt hul? Der er så mange andre drenge, der vil mig og er enormt søde, så hvorfor vil jeg have en idiot som min ekskæreste? Hvorfor kan jeg ikke give mig selv lov til at give slip eller stoppe med at tænke på ham?
Jeg har gjort ALT, blokeret og slettet ham overalt osv men alligevel håber jeg på, at han en dag kommer og fortæller mig, at han kun vil have mig..
Hilsen en meget forvirret pige

(Pige, 18 år)
Kære den meget forvirrede pige
Det er altid svært at komme sig over en person, som man har elsket rigtigt højt. Og specielt når personen bliver ved med at sende blandede signaler. Så jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret.
Det er ikke unormalt
Du spørger, hvorfor du så gerne vil have din ekskæreste tilbage, når nu han trak dig så langt ned, da I var kærester. Det kan være svært at svare på, hvorfor du har det sådan. For der kan være rigtigt mange forskellige grunde til, at man har det sådan. Tit handler det om, at man jo trods alt delte noget sammen engang, som var godt. Også selvom det måske ikke var så længe. Og så kan det være svært at give slip på det, fordi man måske går og håber på, at man med tiden kan få det man havde sammen tilbage. Men uanset hvad, kan jeg i hvert fald fortælle dig, at du ikke er den eneste, der oplever at have det sådan. Det er faktisk slet ikke nogen unormal følelse. Men det er super frusterende, når man står i det.
Det tager tid
Du skriver, at du var sammen med din ekskæreste til nytår. Det lyder, som om det fik alle dine gamle følelser for ham til at dukke op igen? Jeg kan godt forstå, hvis det er super hårdt. Men jeg tænker, at det allerbedste du kan gøre, er at give det tid. Jeg ved godt, det kan være super frusterende at høre. Men det tager bare tid at komme sig over en person, man har elsket rigtigt højt. Men jo længere tid, der går fra, at man har set personen sidst, jo nemmere bliver det. Og du skal nok komme over på den anden side på et tidspunkt. Og når du gør det, er jeg næsten sikker på, at du også nok skal finde en sød fyr, der behandler dig ordentligt.
Måske kan det hjælpe dig at prøve at lave noget andet, der kan flytte dine tanker væk fra din ekskæreste, når du savner ham for meget. Det kan være noget, som du synes er rigtigt sjovt at lave. Som for eksempel at spille håndbold eller måske at danse tosset rundt til noget musik på dit værelse. Det er egentligt lidt lige meget, hvad det er, så længe det kan flytte dine tanker væk fra din ekskæreste. Du kan læse vores artikel med flere gode råd mod kærestesorger, hvis du har lyst.
Snak med nogen
Det allerbedste råd jeg kan give dig, er egentligt, at du skal have delt alle de her tanker om dit forhold til din ekskæreste med nogen. Det lyder nemlig, som om det fylder helt vildt meget for dig. Og du skal ikke gå alene med noget, der fylder så meget for dig. Det er nemlig vigtigt, at man deler det med nogen, hvis der er noget, der er lidt svært for en. Ellers kan det nemt komme til at køre rundt oppe i hovedet på en og komme til at fylde mere og mere. Så hvis du ikke allerede har gjort det, synes jeg, du skal finde nogen, du kan snakke med omkring din ekskæreste. Det kunne for eksempel være en veninde. Men det kan også være dine forældre. Det er egentligt ikke så vigtigt, hvem det er, så længe det er nogen, du er tryg ved.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så krydser jeg fingre for, at du med tiden finder ud af, hvordan du kan komme dig over dit forhold til din ekskæreste. For du fortjener en fyr, som vil dig. Og som behandler dig ordenligt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper