Hej Mindhelper
mig og min eks slog op for 4-5 måneder siden, og jeg savner ham hver eneste dag
Vi havde været kærester i 2 år og vi var forlovet, da vi var sammen skændes vi rigtig meget, og det var helt forfærdeligt til sidst, jeg havde længe i forholdet tænkt på at gå fra ham, men jeg elskede ham for højt til jeg kunne.. Vi har haft sex et par gange efter vi slog op, og ikke mere end det for det vil han ikke, jeg har også været ude og date andre fyre, men jeg er stadig rigtig forelsket i min eks, og jeg har bare ikke lyst til at være sammen med andre end ham, han vil mig ikke mere, selvom jeg har sagt til ham at han skal give det en chance så jeg kan bevise det ikke bliver som før igen, det er så hårdt! Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få ham tilbage igen..
Hvergang jeg føler jeg er ved at komme over ham, opsøger han mig igen, vi har sex, jeg for følelser og han ignorer mig igen, det er det samme der sker hvergang, og jeg forstår ikke mig selv, hvorfor jeg gider ham.. Efter vi slog op har han også været sammen med min veninde bag min ryg, og self såret det mig helt vildt, men jeg har stadig lyst til at være sammen med ham igen, han var det menneske der gjorde mig tryg og glad

(Pige, 19 år)
Hej Pige på 19 år
Det lyder godt nok til, at det er et rigtigt hårdt kærestebrud, du går igennem. Og at det er rigtigt svært for dig, at give slip på ham. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os. For det behøver du ikke gå alene med.
Kærestesorger
Hvis man slår op med en kæreste, så kan man godt opleve, at det føles som om ens verden falder lidt fra hinanden. Det kan føles som om, at man aldrig bliver glad igen, eller kommer til at elske en anden. Det er helt normalt at opleve, når man mister en person, som var rigtig vigtig for en. Men heldigvis så går kærestesorger over med tiden. Så selvom det måske føles helt forfærdeligt lige nu, så skal du nok blive glad igen.
Du spørger, hvad du skal gøre for at få din ekskæreste tilbage igen. Men det lyder til, at han har været ret klar i mælet om, at han ikke vil være kærester igen. Derfor bliver du måske også nødt til at acceptere, at du ikke kommer til at få ham tilbage igen. Men måske er det også det bedste? Du skriver, at din ekskæreste gjorde dig tryg og glad. Men som du beskriver ham og jeres tidligere forhold, så lyder det ikke til, at din ekskæreste er særligt sød mod dig. Og det lyder ikke til, at det var et rart forhold for nogle af jer at være i, når i skændtes så meget? Du fortjener at blive kærester med en, som er sød, kærlig og hvor I ikke ender med at skændes hele tiden. Og det er fuldstændigt okay, hvis det kommer til at tage tid, før du er klar til at møde en ny. Hvis du har lyst kan du prøve at læse vores artikel om kærestesorger. Der står nemlig en masse gode råd til, hvordan man kan komme igennem den svære tid og stadig passe på sig selv.
Stop kontakten med ham
Jeg synes, du skriver noget rigtigt fint, når du fortæller, at hver gang du er ved at komme dig over ham, så får du følelser for ham igen, fordi du har sex med ham. For det lyder til, at det tidligere er gået okay med at komme videre, men når han så kommer tilbage i dit liv, så lander du i den samme hammer-svære situation, hvor du får følelser, og han smutter igen. Det er en rigtig ubehagelig rutsjebane af følelser for dig at være i, og det ændrer ikke på, at han ikke vil være kærester med dig længere. Så selvom det er rigtigt svært, så tror jeg det bedste råd, jeg kan give dig er at stoppe kontakten til din ekskæreste fuldstændigt. For måske er det den bedste måde, du kan få ro til at komme videre og komme dig over kærestesorgerne.
Snak med nogen omkring dig
Jeg kommer til at tænke på, om der er nogen omkring dig, som kan støtte dig i den her periode? Det kunne være en tæt veninde, en søster, far eller helt 4. person, som du er tryg ved at snakke med? Det kan nemlig være rigtigt rart at have nogle at snakke med, hvis det bliver svært og du får brug for et pusterum. Eller at have nogle at ringe eller ses med, hvis du trænger til at få tankerne over på noget helt andet.
Tag fat i Headspace
Hvis du trænger til at snakke med nogen, som ikke lige kender dig, så kan jeg anbefale Headspace. Headspace er en frivillig rådgivning for unge, hvor man kan komme og snakke om det der fylder. Ingen problemer er for store eller små i Headspace. Du kan kontakte dem på telefon eller chat, hvis du har lyst. Det er helt gratis og anonymt.
Kærestesorger er mega hårde at opleve. Men jeg håber mit brev har kunne hjælpe dig lidt på vej, og du snart kommer ovenpå igen. Masser af varme tanker herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper