Hej
Mit crush og mig får øjenkontakt tit mere end jeg gør med nogen anden jeg tror måske også han kan lide mig tit sider han bare og kigger på mig og nogen dage har vi det mega sjovt sammen og er sammen hele dagen men andre dage snakker vi slet ikke. Jeg har prøvet at skrive til ham men det er altid mig der skriver og jeg føler lidt han ikke rigtig gider mig men også få gange når jeg skriver virker han meget interesseret. Jeg synes også det er lidt akavet altid at skrive hej hvad laver du? Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det kan være rigtigt dejligt at være forelsket, men også super forvirrende. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Blandede tegn
Jeg kan godt høre, at du får lidt blandede tegn fra ham fyren. Men jeg tænker også, at det virker til, at han gerne vil være sammen med dig, og han godt kan lide at skrive med dig, og det er jo positive tegn. Vi mennesker kan være ret forskellige, når det kommer til, hvor meget vi bruger vores telefon, og hvordan vi bruger den. Så måske kan han godt lide, at du skriver, men tænker ikke selv over, at han også godt må skrive først? Sådan er der i hvert fald nogen, der har det. Og så er der nok ikke så meget andet at gøre end at blive ved med at skrive til ham. Du kan jo prøve at tænke over, hvad du godt kunne tænke dig, at han skrev til dig? Og så skrive det til ham. For måske vil han have det på samme måde som dig.
Ellers har jeg også lavet en lille liste med emner, som du kan bruge, hvis du vil finde på noget at snakke med ham om.
• Skole
• Fælles venner
• Stil ham åbne spørgsmål – det er spørgsmål, som man ikke kan besvare med ja eller nej. Det kunne eksempelvis være “Hvad håber du på at lave i sommerferien?”
• Fælles interesser – måske kan i begge lide sport, dyr, film eller noget andet.
• Serier eller film – du kan eventuelt bede ham om at anbefale dig nogle.
• Hvor træls corona er.
Kan i snakke om det?
Det lyder til, at i nogle gange ses og bruger hele dagen sammen. Det lyder super hyggeligt. Og det lyder til, at i måske også er rimeligt tætte? I så fald kan du jo overveje, at fortælle ham om dit crush. Det er nok den eneste måde, at du kan finde ud af, om han har det på den samme måde. Det kan godt kræve en maaasse mod at få det sagt. Men til gengæld er det hammersejt at turde sige sine følelser højt. Og måske viser det sig, at han har det på samme måde.
Hvis det er lidt for skræmmende
Det kan være svært helt at vide, hvordan en fyr lige har det, hvis man ikke direkte spørger ham. Men nogle gange ved hans venner det også. Så måske kunne du prøve at spørge en af hans venner, om de tror, at han måske er vild med dig. Det kan være nemmere, end at spørge ham selv direkte. Selvom der selvfølgelig altid vil være en risiko for, at de kunne finde på at sige det videre til ham. Du kan også få en af dine venner til at snakke med en af hans venner eller med fyren, hvis du har brug for en ekstra hånd. Det er okay at få lidt hjælpende hånd, når det handler om forelskelse.
Jeg håber mit svar har været hjælpsomt for dig. Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå super godt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper