(kære brevkasse og hej brevkasse)—–jeg hedder [navn] og jer er 28.år gamle og jeg er nu begyndt at snakke med en sød og rare og
maget venlige fyr fra min gamle skole som jo hedder [skole]
og der mødte jeg en sød dreng fra min klasse på det tidspunkt og vi sad og talte sammen i klassen på det tidspunkt/den gang og vi også sad på samme plads sammen jo og så på et tidspunkt gik mig og ham en tur udenfor sammen og sad ved en trappe og talte sammen og det som han hedder ham drengen det er [navn] så nu er mig/[navn] begynd at kunne snakke sammen efter så mega-Mega-mega langt tid og der er også sket nogle ting med mig selv jo for tiden men sagen er at jeg på en måde har fået lov til at besøg ham [navn] der inde i [by]
og det som der også er ved det er at jeg tror at ham [navn] kunne tænke sig at ha samleje/Sex sammen og jeg har også fået besked på at jeg/vi ikke må gøre det men som udgangspunkt så har jeg jo temmelig maget løst til det med ham og det søde ved ham er at han har haft mig/[navn] i hans hoved evt hele tiden og evt altid i hans hoved jo så jeg tror at det ender med når jeg så kommer og besøger ham så har vi sex og hvad forældre ik ved har de ik ondt af)

(Pige, 25 år)
Kære du,
Først og fremmest har jeg slettet dit navn, din vens navn og jeres skole. Det har jeg gjort, så I kan forblive så anonyme som muligt. Det håber jeg er okay. 🙂
Når gamle venskaber liver op igen
Det lyder til, at dig og din ven har haft et godt venskab, da I gik i skole sammen. Det er utroligt dejligt med gode venskaber!
Nu har I mødt hinanden igen, og har talt om, at du skal besøge ham. Der kan være noget rigtig spændende i at møde mennesker, som man har kendt, da man var yngre.
For nu er der gået mange år, og det er spændende at finde ud af, hvilke mennesker, de nu er blevet til.
Nysgerrighed på sex er naturligt
Du skriver, at du tror, din ven gerne vil have sex sammen. Og at det måske også er noget, du kunne have lyst til.
Når man møder et andet menneske, og synes de er tiltrækkende, så er det helt naturligt, at man kan tænke mere intime tanker om personen. Og måske kan man også gå med en tanke om, at man kunne have lyst til at have sex med den person.
Men det lyder også til, i jeres tilfælde, at dine forældre har sagt, at I ikke må have sex. Og så kan jeg godt forstå, hvis det bliver svært at vide, hvad du skal gøre.
For hvad gør man, hvis der er noget, som man rigtig gerne vil, men ens forældre ikke synes, det er en god ide?
Forældre vil gerne passe på deres børn
Jeg kommer her til at tænke på, om dine forældre har fortalt dig, hvorfor de ikke synes det er en god ide, at I har sex?
Vores forældre vil os oftest det bedste, og vil rigtig gerne passe på os. Så nogle gange er de også mere opmærksomme på de ting, som kan gå galt for os, end vi selv er. For de kan se os fra en helt anden vinkel, som vi ikke selv kan.
Det lyder til, at dig og dine forældre taler godt sammen. Og at I allerede har talt om sex sammen før. Jeg kommer derfor til at tænke på, om du kunne spørge dem igen, hvorfor de ikke tænker, at det er en god idé, at du har sex med din ven?
Man kan tale sammen om sex på en god måde
Du kunne for eksempel spørge dem, hvad grunden er til, at de siger som de gør. Fx ved at spørge dem:
“I siger, at jeg ikke må have sex med min ven, når jeg besøger ham. Hvad er grunden til, at I ikke synes, at jeg skal gøre det?”.
Når du spørger på den måde, så har dine forældre mulighed for at uddybe, hvad de tænker. Og så kan det også være, at de kan give dig en ny forståelse for situationen.
Skriv med Sexlinien
Hvis du har brug for mere rådgivning. Fx til hvordan du kan tale med dine forældre, eller hvis du bare har brug for at snakke med andre om det her. Så kan jeg varmt anbefale Sexlinien.
De har nemlig en chat, hvor du kan skrive. Du kan også ringe til dem. Og de er virkelig søde og har mange gode råd og tanker.
Så dem skal du bestemt ikke tøve med at tage fat i, hvis du får brug for det.
Du må selvfølgelig også altid skrive til os igen, hvis du har brug for flere råd.
Jeg håber, at du får en god snak med dine forældre, og at I finder en god løsning.
De allerbedste tanker fra Stephanie