Hej Mindhelper
jeg føler jeg kæmper alt alt for meget for et forhold som jeg ikke har det særlig godt i.
Jeg bliver ved med og tro det kan blive bedre og jeg bliver ved med og tro jeg kan rede det hele.
Min kæreste bliver ved med og aflyse vores aftaler. Snak spydigt til mig og lader sin borderline gå ud over mig
Hun bruger den iværdtfald som undskyldning
Og værd gang jeg bliver ked af det og kommer helt der ud hvor jeg siger hun skal fucking ik gøre mig ked af det og jeg bliver helt vred så kan hun godt spille åh så sød.
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og jeg syntes det er super hårdt…
Jeg tror ikke jeg tør gå fra hende fordi jeg er bange for og være alene
Jeg er bange for og ikke nå og få familie livet, eller gå glip af et eller andet godt. Men jeg kan bare også mærke Min kæreste gør mig så ked af det også kan hun lige være lidt sød Når jeg knækker sammen også gør hun det bare igen og igen. Aflyser aftaler skriver som om jeg er luft og ignorere og blokere mig og nu har vi også bare haft et halvt år med diskutioner og hun slår op på sms’er og ja….
Jeg føler mig magtes løs og jeg tør ikke gå fra hende

(Dreng, 20 år)
Hej Dreng på 20 år
Det lyder til at være rigtigt svært kæresteforhold, du er i lige nu. Derfor er jeg også super glad for, at du har skrevet herind og delt det med os. For det behøver du ikke gå med alene.
Det lyder til, at din kæreste gør dig rigtig ked af det og opfører sig rigtigt ubehageligt overfor dig. Og det er ikke okay. Hvis man er kærester, så skal man behandle hinanden pænt og det er ikke okay, at slå op hele tiden, tale grimt og aflyse ens aftaler. Men selvom ens kæreste ikke behandler en godt, så kan man godt elske dem alligevel. De fleste parforhold starter med forelskelse og der er sikkert også gode stunder sammen med din kæreste. Så er det helt normalt at opleve, at man kan blive i tvivl om, om man skal slå op eller blive sammen. Det er helt normalt at have det sådan. Men jeg synes du skriver det rigtigt fint, når du siger, at du har kæmpet alt for længe for et forhold, som du ikke har det særlig godt i.
Familielivet skal nok komme alligevel
Du nævner, at du er nervøs for, at du ikke vil kunne få det familieliv eller går glip af noget andet godt. Men jeg kommer til at tænke på, om det er et familieliv, som du har lyst til at have med din nuværende kæreste? For det lyder til at være et rigtigt svært forhold og derfor er det måske heller ikke hende, som du skal have et familieliv med? Du skriver, at du er 20 år lige nu og derfor tænker jeg også, at der er masser tid til at møde en anden pige og bygge et familieliv op med hende. Derfor tænker jeg også, at selvom du er bange for at forlade din kæreste, så er det ikke umuligt at gå fra hende. Og du skal vide, at altid er okay at gå fra et forhold, som man ikke har det godt i. Men det behøver man ikke stå alene med.
Er der nogle, som kan støtte dig?
Det er en rigtig god idé, at få snakket med nogen, hvis man er landet i et svært kæresteforhold. For det kan være rigtigt hårdt, hvis man går med det alene. Så kan det være godt, at få støtte og en hjælpende hånd undervejs, især hvis man har rigtig svært ved at gå fra sin kæreste. Jeg kommer til at tænke på, om der er nogle i din omgangskreds, som kunne støtte dig? Det kunne være dine forældre, en ven, en kollega eller en anden person, som du er tryg ved at snakke med. Så kan du prøve at tage fat i dem og høre dem ad, om de vil hjælpe og snakke med dig, når det bliver svært med din kæreste. Hvis man gerne vil gå fra en kæreste, som er ubehagelig, så kan det være rigtig rart, at have den støtte undervejs, så man ikke behøver føle sig alene om det.
Tag fat i Headspace
Hvis du trænger til at snakke med nogle andre end dem i din omgangskreds, så kan jeg anbefale dig, at tage fat i Headspace. Headspace er en frivillig ungerådgivning, hvor unge kan komme og snakke om det der fylder for dem. Ingen problemer er for små eller store i Headspace. Dem må du altid tage fat i. De er super søde og dygtige, og der ligger en Headspace i de fleste større byer.
Lev uden vold
I nogle kæresteforhold bliver konflikterne så store, at de kan udvikle sig til det man kalder psykisk vold. Psykisk vold er rigtigt ubehageligt for den person, som bliver udsat for det og det kan give en ar på sjælen. Det kan være rigtigt svært at vide, om man bliver udsat for psykisk vold, men du kan prøve at læse denne artikel fra Lev Uden Vold, der står nemlig mange af de tegn, man bør være opmærksom på. Hvis du oplever, at kunne nikke genkende til nogle af de tegn, så kan det være en god idé, at kontakte Lev Uden Volds rådgivning. De kan nemlig hjælpe med at finde ud af, hvordan man kan håndtere situationen, så volden kan stoppes. De er rigtigt dygtige og tilbuddet er helt gratis. Hvis du er i tvivl, om det er psykisk vold, du er udsat for, så kan deres rådgivere også hjælpe med at finde ud af det og snakke med en om, hvad man oplever.
Det er en rigtig svær situation, du står i lige nu. Men jeg håber, at mit svar har været hjælpsomt og du finder nogen, der kan støtte dig, hvis du vil gå fra din kæreste. Jeg hepper på dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper