Hej,
jeg er en meget populær pige blandt drengene, og selvom dette er tilfældet er det som om at jeg aldrig klan finde noget ordentligt eller det rigtige.Jeg føler jeg mangler en person i mit liv. Når jeg først får en drengs opmærksomhed er det fedt nok til at starte med, men derefter mister jeg hurtig interessen.
Jeg har for ikke så længe siden fået kontakt til den her nittenårige dreng. Han arbejder det samme sted som mig, og vi har ligesiden haft denne her kemi. Mit problem er bare at sådan har jeg haft det med drenge før, hvorefter at jeg ikke har ville noget alligevel. Jeg har kun været forelsket en gang i mit liv. Derudover bliver drengen ved at påpege at han er ældre, det skræmmer mig ikke, udover at jeg er bange for hans forventinger hvis jeg tager mig sammen til at kunne være sammen med ham. Men selvom dette sker med ham, skriver jeg stadig med mega mange drenge for at få det tomrum jeg føler udfyldt. Jeg tænker hver gang at jeg håndterer situationen forkert, men jeg vil bare have kærlighed der oplsuger mig, der gør mig glad og som får mig til at leve. Hvad skal jeg gøre? Måske burde ikke opsøge kærligheden som jeg gør, men jeg vil så gerne have den lige her, lige nu.

(Pige, 16 år)
Hej Pige på 16 år
Det kan nogle gange være lidt forvirrende at finde ud af, hvad man egentligt føler overfor en anden. Derfor er jeg super glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker.
Mærk efter i dig selv
Det lyder som om, du ikke helt kan finde ud af, om du egentligt kan lide den fyr, som du skriver med. For på den ene side føler du, at I har en eller anden form for kemi. Men på den anden side har du haft det sådan før og så fundet ud af, at du ikke var interesseret alligevel. Jeg kan sagtens forstå, at det så kan være svært at finde ud af, hvad du så egentligt føler. Men jeg tænker også, at den eneste der i sidste ende kan finde svaret på det, er dig. For du er den, der kender dig selv og dine følelser bedst.
Jeg kan dog ikke lade være med at lægge mærke til, at du skriver, “hvis du tager dig sammen til at være sammen med ham.” Og jeg kan ikke helt lade være med at tænke, at hvis man er virkeligt vild med en person, så skal man som regel ikke tage sig sammen til at være sammen med dem. Så kribler det omvendt ofte i en efter at kunne være sammen med personen. Så måske det kan hjælpe dig lidt at mærke efter i dig selv og tænke over, om du egentligt har lyst til at bruge tid sammen med ham? Og om I har det rart og sjovt sammen, når I så er sammen.
Snak med ham
Hvis du nu finder frem til, at du gerne vil være sammen med fyren. Så lyder det som om, du er en lille smule usikker på hans forventninger til jeres forhold, fordi han er ældre. Er det rigtigt forstået? Der tænker, at det allerbedste du kan gøre, er at snakke med ham om det. For så kan han fortælle dig, hvad han har af forventninger til jeres forhold. Og du kan så fortælle ham, hvad du tænker om det og sætte grænser, hvis der er noget, du ikke har lyst til at være med til. Det er nemlig helt OK at sætte grænser for at passe på sig selv. På den måde kan i få forventningsafstemt med hinanden, så I begge to kan være trygge og have det godt i forholdet.
Det kan blive en ond cirkel
Du skriver, at du stadig skriver med en masse fyre ved siden af ham, som du måske har lidt kemi med for at få en form for tomrum opfyldt. Det tænker jeg giver rigtigt god mening. For når man skriver med en masse fyre, som synes, at man er sød. Så giver det en rigtigt rar følelsel indeni lige nu og her, som kan udfylde hullet i lidt tid.
Problemet er bare, at det ikke kan udfylde tomrummet for evigt. Og så kommer tomrummet tilbage, fordi det at skrive med fyrene ikke løser de ting, der er grunden til, at tomrummet er der. På den måde kan det rigtigt hurtigt blive til en ond cirkel, hvor du hele tiden skal skrive med flere og flere fyre for at kunne udfylde tomrummet.
Derfor er det også vigtigt, at du får snakket med nogen om, hvordan du har det for tiden. Så du kan få hjælp til at udfylde tomrummet på en anden måde end ved at skrive med en masse fyre. Der er kommet et andet brevkassespørgsmål, som hedder Jeg føler mig så nedtrykt, som om der er noget, der mangler. Det minder lidt om dit. Så jeg tænker, at det måske også er dig, der har skrevet det. Men i det svar kan du finde forslag til, hvem du kan snakke med for at få hjælp.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så håber jeg, at du finder ud af, hvad du skal gøre i forhold til ham fyren, du skriver med.
De bedste hilsner fra en Mindhelper