Hej Mindhelper
Jeg kom til at have sex her i weekenden. Og det var absolut ikke planlagt, jeg har aldrig prøvet noget før. Jeg skulle sove ved en veninde og vi lå og snakkede med lyset tændt. Jeg ved simpelthen ikke hvad der skete men min veninde spurgte om vi måske skulle trække lidt ned i vores underbukser. Af en eller anden grund gik jeg med til det. Så lå vi bare og arbejdede med en finger oppe i den andens skede mens vi kiggede hinanden i øjnene. Først kunne jeg se på min venindes grimasser at det var lige før og så brød hun sammen i orgasme. Senere var det så mig der ikke kunne holde mig længere. Jeg er jo glad for det skete men havde ikk drømt om det skulle være med en pige og jeg tænker på hvad mine forældre og lærere og andre veninder ville sige. Hvordan slapper jeg af i det der er sket?

(13 år)
Kære du
Det lyder til, at du har haft en rigtig spændende oplevelse, men nu er blevet nervøs for, hvad andre mon vil tænke om dig?
Derfor synes jeg også at det er godt, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det er helt normalt
Først og fremmest vil jeg starte med at sige at det, dig og din veninde har lavet sammen, er helt normalt.
Der er rigtig mange piger, som oplever at det er spændende at udforske hinandens kroppe med deres veninder.
Derfor er der også rigtig mange drenge eller piger, hvis første oplevelse med sex, er sammen med en god ven.
For når man er ung, kan det være rigtig spændende at prøve forskellige ting af sammen. Man kan være nysgerrig på sin egen krop eller andres. Og der kan det godt føles mere trygt, at udforske sin nysgerrighed sammen med en god ven.
Det kan være noget man har gået og snakket om at gøre, eller noget som bare pludselig sker.
Hvis du er glad for at det skete, har du ikke noget at skamme dig over
Du skriver, at det ikke var noget I havde planlagt, men noget som bare pludselig skete. Derfor forstår jeg også godt, hvis hele oplevelsen kom lidt bag på dig.
Nu tænker du så på, hvad dem omkring dig mon tænker om det hele?
Her skal du huske på, at det er kun dem, du har lyst til at fortælle det til, som får noget som helst at vide om det I lavede sammen.
Man behøver ikke fortælle andre, hvem man har haft sex med eller hvornår man har haft sex.
Det er helt okay, hvis man bare gerne vil holde det for sig selv. Så hvis du er bange for hvad dine forældre, lærer eller andre veninder tænker om det, så kan du bare lade vær med at sige det til nogen.
Det kan bare være dig og din venindes lille hemmelighed.
Hvordan slapper du bedst af i det, der er sket?
I forhold til hvordan du bedst muligt slapper af, i det der er sket, vil jeg sige at tiden er din bedste ven.
Giv hele oplevelsen og dine tanker om det noget tid og lad oplevelsen hvile i dit hoved. Fordi jo længere tid du tænker over tingene, jo bedre kan du også mærke efter, hvad der føltes rigtigt og forkert.
Derfor er mit råd også til: Giv det hele noget tid og mærk godt efter, om det var noget du synes var en god oplevelse eller ej.
Hvis det var det, så prøv at finde ro i det og accepter, at det var en spændende nysgerrig oplevelse du havde sammen med en god veninde.
Og hvis det bliver ved med at fylde, så kan det måske være en god ide at snakke med nogen om det.
Kan du snakke med din veninde om det?
Her til sidst kommer jeg til at tænke på, om du eventuelt har mod på at snakke med din veninde om det?
For indtil videre, lyder det til at være jeres lille hemmelighed. Og hvis I begge to har lyst til at det skal blive ved med at være det, kan det være en god ide at snakke sammen.
Det kan jo være, at hun synes det er super fint, at andre ved det. Og hvis du så ikke har det på samme måde, er det vigtigt, du får sagt det til hende.
Hvis du ikke har lyst til at andre skal vide det, er hun jo også en af de eneste, du kan snakke med det om. Derfor kunne det måske være en god ide at I snakkede sammen.
Hvis du ikke ved hvad du skal sige, kan du eventuelt vise hende dit brev til os. Her beskriver du rigtig fint, hvad det er du føler og hvad dine bekymringer er.
Ellers vil jeg anbefale dig at læse vores artikel: Sådan snakker du med din ven om svære ting. Her får du en masse gode råd til, hvordan du griber den svære snak an.
De vil altid lytte hos Girltalk
Hvis du synes det kunne være rart, at snakke med nogen som ikke kender dig, så kan jeg varmt anbefale dig Girltalk.
Hos Girltalk sidder der en masse søde og dygtige rådgivere, som er vant til at snakke med piger, som har den ene eller anden udfordring.
Derfor kan de også være rigtig gode at snakke med, hvis du stadig er i tvivl om, hvordan du slapper af i det, der er sket.
Det er gratis og du kan altid fange dem chatten.
Det kan godt være lidt forvirrende, når man troede man bare skulle sove hjemme hos en veninde og man så ender med at have sex med hende. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper