Hej. Jeg har fornyeligt fået noget med en fyr, men jeg kan ikke have noget seksuelt uden at kaste op eller få en meget ubehagelig følelse i maven :/
Jeg har ikke altid haft det sådan her, men blev seksuelt overgrebet for 2 måneder siden.
Jeg har stadig lyst til sex, og alt seksuelt, men min krop reagerer fysisk.
Ved ikke hvad jeg skal gører, har virkelig lyst til at være intim med ham, uden at kaste op, eller have ondt i maven :/

(18 år)
Kære du
Det lyder som en svær situation. Og jeg kan godt forstå, at det er svært at vide, hvad du skal gøre.
For hvad gør man, når man egentlig stadig har lyst til sex, men ens krop reagerer fysisk på det, ved at man kaster op eller får ondt i maven.
Det giver mening
Du skriver, at du er blevet udsat for et seksuelt overgreb for to måneder siden. Og nu får du en ubehagelig følelse i maven eller kvalme, hvis du skal lave noget seksuelt.
Det tænker jeg giver god mening. For selvom man stadig godt kan have lyst til sex efter et overgreb, så har ens krop det med, godt at kunne huske hvad der er sket før.
Og ens krop vil ofte gøre alt for at passe på én, så den vil ofte reagere med modstand, hvis den mærker noget, som før har gjort dig ondt. Hvilket i dette tilfælde, er noget seksuelt.
Men det kan være enormt frustrerende og irriterende, hvis man egentlig gerne vil lave noget seksuelt igen, og ens krop ikke vil høre efter. Og hvad gør man så?
Giv dig selv tid til at mærke efter
Et seksuelt overgreb kan godt tage noget tid for både vores hoved og krop at bearbejde.
Hvor lang tid det tager, er meget forskelligt fra person til person. Nogle har det fint efter nogle måneders tid, mens andre bruger rigtig lang tid på det.
Det er ikke til at sige, hvor lang tid din krop har brug for. Så selvom du måske allerede nu føler dig klar til at have sex igen, så kan det godt være din krop har brug for noget mere tid.
Det kan selvfølgelig stadig være enormt frustrerende. Men her er det vigtigt at huske på at være mild ved sig selv, og give sig selv og sin krop tid til at bearbejde hvad der er sket.
Prøv at snakke med en du stoler på
En anden måde du kan prøve at bearbejde, hvad der er sket, er for eksempel ved at tale med nogen om det.
Det kan være en i din familie, en ven, en lærer eller en helt fjerde. Det vigtigste er bare, at det er en, du er tryg ved og som du stoler på.
For når vi går med svære tanker og følelser alene, så har de det med at komme til at fylde rigtig meget. Og når vi siger ting højt, så bliver det også ofte meget lettere at håndtere dem.
For det værste man kan gøre, hvis der er noget som er svært, er at gå med det alene. Derfor skal du også have kæmpe ros for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Hvis du ikke lige ved, hvordan du skal gribe samtalen an, så kan jeg varmt anbefale dig vores guide: Sådan snakker du med dine venner om svære ting. Her finder du råd til, hvordan du får taget hul på samtalen.
Hvem kan man ellers snakke med?
Hvis du synes det kunne være rart at snakke med nogen, som ikke kender dig eller som ved rigtig meget om overgreb, så kan du prøve at kontakte OfferRådgivningen.
Hos OfferRådgivningen sidder der en masse dygtige og søde rådgivere, som ved en masse om seksuelle overgreb og hvilke reaktioner man kan have på det.
Derfor kan de også være rigtig gode at snakke med, hvis du bliver ved med at få kvalme eller ondt i maven, når du prøver noget seksuelt. Du kan både ringe til dem eller chatte med dem.
Jeg vil også varmt anbefale dig, at tjekke OfferRådgivningens hjemmeside ud. Her finder du en masse information om reaktioner på overgreb og hvilken hjælp du kan få, hvis du har brug for det.
Du kan også snakke med din læge
Når man oplever fysiske reaktioner efter et seksuelt overgreb, kan det også være en fin ide at snakke med sin læge om det.
Læger ved nemlig rigtig meget om kroppen og dens reaktioner, og kan derfor være gode at snakke med, hvis det bliver ved.
De kan også hjælpe dig med at finde ud af, hvad der er galt og hvor du kan få hjælp, hvis du har brug for det.
Det kan være svært at vide hvad man skal gøre, hvis man gerne vil lave noget seksuelt, men ens krop siger fra. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper