Kære Mindhelper,
Jeg har i tre år nu rodet helt vildt meget med tanker omkring en dreng, som jeg bare savler over.. Jeg kigger på ham hver eneste gang, jeg får mulighed får det, og skynder mig at kigge væk, hvis han begynder at kigge på mig, hvis han er sammen med sin klasse/sine venner.
Det er mega træls at han ikke går i samme klasse som mig… Så faktisk har vi ikke sagt mere end et eneste ord siden sjette.
Han kom ind i min klasse i femte eller sjette klasse, og da jeg så ham for første gang, blev der produceret 1000+ sommerfugle inde i maven på mig… Og jeg kan bare ikke glemme ham. Jeg kan simpelthen ikke få ham ud af hovedet.
Jeg har været smaskforelsket i ham siden jeg så ham for første gang, og vi var rigtig gode venner da vi gik i klasse sammen, vi har bare aldrig været sammen udenfor skoletiden/været hjemme hos hinanden nogensinde..
I syvende blev vi alle splittet og lavet til nye klasser. Jeg blev så ked af det, da jeg fandt ud af, at jeg ikke skulle i samme klasse, som ham.
Det eneste ord, vi har sagt til hinanden siden vi blev puttet i andre klasser, var en gang da min veninde og jeg skulle dele en undersøgelse ud til alle de andre klasser, til et projekt. Efter vi havde delt dem ud, sad alle på deres pladser, men pludselig kom han hen imod os. Han havde det største smil på, han kan have, og så kiggede han på mig, og jeg blev helt varm og rød i hovedet, hjertet begyndte at hamre, og så sagde han højt og tydeligt:” Heeeej (og så mit navn”. Han rejste faktisk også armene rigtig entusiastisk, som om han var mega glad for at se mig. Jeg tænkte: Det her er løgn! Men det var ikke løgn. Så sagde jeg “Heeej” og smilte til ham. Jeg var helt ude af den indeni!
Da jeg kom ud derfra, spurgte jeg min veninde, om det kunne være tegn på at han kan lide mig (sådan som om han vil være kæreste eller er lun på mig). Hun sagde bare “Ej stop, i har gået i klasse sammen, det er da klart, at han siger hej”.
Men der var ingen af de andre, som jeg havde gået i klasse med, som sagde hej til mig..
Var det så ikke noget lidt specielt?
Vi går i niende nu, og jeg kan stadig ikke få ham ud af hovedet. Jeg vil bare have ham!!!
Please, hjælp mig.
Nogle råd til en mega-genert pige, som er smaskforelsket i en dreng fra en anden klasse, som ikke har sagt mere end et enkelt ord til ham siden vi gik i samme klasse? Så mange råd som muligt❤️

(Pige, 15 år)
Hej Pige på 15 år
Det med kærligheden er bare aldrig særligt nemt. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Forelskelse
Forelskelse er både mega dejligt og mega frustrerende på samme tid. For man kan blive fyldt med sommerfugle i maven og masser af håb, ønsker og drømme om den, man er forelsket i. Men samtidigt kan det også være hammersvært at gøre noget ved ens følelser, fordi man kan komme til at føle sig nervøs og sårbar. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at du har gået mega længe uden at gøre noget ved forelskelsen. Og jeg vil prøve at komme med lidt råd til dig.
Det er svært at vide, hvad han føler
Det kan være hammersvært lige at sige, om han er interesseret eller ej. For det er nok kun ham, som ved hvad han tænker og føler. Og så måske nogle af hans venner, hvis han har snakket med dem. Derfor tænker jeg også, at det kan være hammersvært at sige, om det betyder noget eller ej, at han har sagt hej til dig. Men det er i hvert fald ikke et dårligt tegn, at han virker glad for at se dig. Samtidigt er det heller ikke nok til at kunne sige, om han er vild med dig eller ej.
Hvad kan du gøre nu?
Jeg ved godt, at du rigtigt gerne vil have mange råd, men det allerbedste råd, jeg kan give dig er at begynde at snakke med ham. For det er den bedste måde at lære nogle at kende og på samme tid mærke efter, om der er en god kemi mellem ham og dig. Og selvom det måske er super skræmmende, så er det nok en af de eneste muligheder du har, hvis du gerne vil se, om det kan blive til noget. Jeg laver en liste med nogle muligheder herunder, som du kan overveje at prøve af.
• Tag fat i ham på skolen i et frikvarter og snak med ham der.
• Spørg ham om hjælp til noget, så i kan få kontakt på den måde.
• Få dine veninder til at spørge hans venner, om han måske er interesseret i dig. Men vær obs på, at de måske siger det videre til ham.
• Skriv til ham på sociale medier – enten som kommentarer eller i private beskeder.
Hvis du har lyst kan du også læse vores artikel om, hvordan man udfordrer sin generthed – der står nemlig lidt ekstra gode tips på vejen.
Jeg håber at der er noget i mit svar, som har været hjælpsomt for dig. Og så krydser jeg fingre for, at du får mod på til at snakke med ham.
De bedste hilsner fra en Mindhelper