Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 19 år, og har skrevet med en fyr i en uge. Jeg har ikke helt selv kunne finde ud af hvad jeg synes om ham, da der er nogle ting som virker meget overfladisk i forhold til at han kommer med korte svar og ikke helt spørg indtil mig, og hvad interesserer mig. Dog spurgte han mig ”Hvad der gør mig unik i forhold til andre piger”. Hvordan svarer man på sådan et spørgsmål, hvis man bliver spurgt, da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal fortolke spørgsmålet eller svarer på det?

(19 år)
Hej 19 årig
Det kan sommetider være svært, at finde ud af, hvordan man har det med den fyr, som man skriver med. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os og fortalt om det.
Når man skriver
Du skriver, at du har skrevet med en fyr i en uge, men at du ikke helt har kunne finde ud af, hvad du synes om ham. Sådan tror jeg, at der er rigtig mange unge, som har det. For det kan nogle gange være svært at fornemme folk over skrift, og tolke det de skriver. Derfor er der også mange, som oplever at have lidt modstridende og ambivalente følelser i starten, når de skriver med en anden. Men det skal helst ikke være sådan, at man føler sig utilpas eller usikker, når man skriver sammen.
Hvad skal man svare?
Du skriver også, at ham fyren kommer med meget korte svar og ikke rigtig spørger ind til dig og dine interesser. Øv – det kan godt være ret nederen, når man ikke rigtig føler, at den anden viser samme interesse i en, som man måske gør i dem. Og derfor kan det også være ret overraskende når der så lige pludselig kommer et spørgsmål som “hvad gør dig unik i forhold til andre piger”. Det tror jeg, at de fleste ville studse over. Derfor tænker jeg også, at det giver god mening, at du ikke helt ved, hvordan du skal svare på det spørgsmål. Men jeg kan desværre heller ikke svare dig på, hvordan spørgsmålet skal fortolkes eller, hvad du skal svare. Det er nemlig kun ham fyren, som ved, hvad han mener med spørgsmålet.
Så hvis du har lyst til at svare er det rigtige svar det, som føles rigtigt for dig at skrive. Og ellers kan du også prøve at spørge ham, hvad han mener med spørgsmålet. Og hvis du ikke har lyst til at svare på det spørgsmål. Så skal du også vide, at det er helt okay. Du skal gøre det, som føles rigtigt for dig.
Snak med en veninde
Når man er i tvivl om, hvordan han har det med en fyr, og hvad man skal svare ham, kan det være rigtig rart at snakke med en god ven eller veninde om det. Både for at få luft til sine egne tanker og overvejelser. Men også fordi de måske har nogle råd eller perspektiver, som man ikke lige selv har tænkt over. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god ide, at du snakkede med en af dine venner om alt det med ham fyren.
Det kan godt være ret forvirrende at finde ud af, hvordan man har det med en, som man skriver med. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som er hjælpsomt. Jeg hepper i hvert fald på dig, og håber du får mærket efter, hvad der er det rigtige for dig
De bedste hilsner fra en Mindhelper