Hej.
Jeg er en fyr på 16 år, som skriver herind fordi jeg har været forelsket i en pige i lang tid nu.
Vi har kendt hinanden i mange år, og har været rigtig tætte. Vi var allerbedste venner i de små klasser, og var sammen rigtig tit. Efter hun flyttede skole, har vi stadig holdt kontakten. Vi ser ikke hinanden så meget mere, men vi skriver rigtig meget sammen. Vi sender hjerter og søde beskeder.
En overgang skrev vi slet ikke sammen, men her i det seneste stykke tid har vi fundet hinanden igen, og skriver rigtig sammen igen.
Hun har haft en kæreste, som hun har slået op med nu.
Jeg har nu for alvor fået følelser for hende, og kan mærke at jeg vil hende rigtig meget igen. Jeg kan også mærke at hun også vil mig, mere end tidligere.
Jeg har spurgt hende om vi kunne være sammen en dag, og hun sagde udtrykkeligt ja. Men det er bare aldrig rigtig blevet til noget, for når jeg spørger hende er hun med på den, men når jeg spørger hende hvilke dage hun kan, så kommer der mange undskyldninger. Så skal hun det, så skal hun det… Jeg tror ikke hun gider.
Jeg vil bare gerne vise hende, at hun er min! Min sødeste skat <3 Hvad skal jeg gøre?
Mvh. Anonym 16 år

(16 år)
Kære Anonym på 16 år
Det kan være super forvirrende, når hende man er vild med sender forskellige signaler. Derfor er det også super fint, at du har skrevet herind, og fortalt om det.
Forvirring er normalt
Du skriver, at hende du skriver med viser dig mere interesse end før, men at hun samtidig også kommer med undskyldninger for, at i ikke kan ses. Det kan både være mega rart og forvirrende på samme tid, når man er blevet vild med en pige. Måske basker sommerfuglene rundt i maven. Og man synes måske, hun er den sødeste og mest interessante person, og har vildt meget lyst til at ses. Samtidig kan det også gøre nas, når man får fornemmelsen af, at hun ikke rigtig gider en. For når man er blevet glad for en anden, vil man som regel gå rigtig langt for, at de også skal kunne lide en. Derfor kan man sommetider også komme til at gå og lede efter tegn på, at den anden har det på samme måde. Fordi man håber virkelig på det.
Hun har svaret
Du spørger også om, hvad du skal gøre. Og det kan jeg sagtens forstå, at du kan blive i tvivl om. For det lyder til, at du allerede har gjort nogle ting for at vise, at du gerne vil hende pigen. Du har spurgt om i skulle ses og sendt søde beskeder og hjerter. Og så er det naturligt at blive i tvivl om, hvad mere man kan gøre.
Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvordan hende pigen har det, eller hvad du gør bedst i at gøre. For i sidste ende, er det kun hende selv som ved, hvad hun tænker og føler. Derfor kan det sommetider også være en hjælp at spørge den anden direkte. For på den måde kan man med sikkerhed vide, hvordan de har det. Så du kan måske overveje, at skrive og spørge hende, hvad hun føler. Det kunne f.eks. lyde noget ala “Hey, jeg kan rigtig godt lide dig, og synes det kunne være hyggeligt at ses. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan du har det med mig, og om du har lyst til at ses?”
Hvis du ender med ikke at få det svar, du havde håbet på, så vil jeg lige tippe dig om vores artikel om ulykkelig forelskelse. Ulykkelig forelskelse er noget som langt de fleste unge oplever på det tidspunkt. Og det kan være super hårdt. Men heldigvis kan man komme ud på den anden side. Det kan du læse mere om i artiklen, hvor der også er nogle råd til, hvad man kan gøre.
Snak med en ven
Når man går og er i tvivl om hende man er vild med, vil en, så er noget af det bedste at gøre, at snakke med nogen om det. For tankerne kan komme til at fylde en del, når man går med dem oppe i hovedet. Derfor kan det også lette, at dele dem med andre. Og så kan man også høre, hvad den man taler med tænker, om en situation. Så har du mon en god ven, som du kan snakke med?
Snak med andre unge hos Cyberhus
Her på falderebet vil jeg også lige tippe dig om Cyberhus. Hos Cyberhus kan man skrive med andre unge, om alle mulige forskellige slags problemer. Man kan både deltage i gruppechat, eller stille et spørgsmål, som andre kan svare på. Man kan gøre det helt anonymt. Og det kan nogle gange vær meget fedt, at skrive med nogen, som ikke lige kender en i forvejen.
Det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en pige. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper