Hej Mindhelper
Hej Mindhelper, jeg har brug for råd, jeg har skrevet ind til jer mange gange før, om min eks, og det er nu 8 måneder siden vi slog op og 9 måneder siden jeg så ham sidst.
Jeg droppede al kontakt med ham, hans mor og hans venner i december, men jeg savner ham stadig rigtig meget, jeg føler at jeg har mistet min soulmate.
Han er ikke længere hele tiden i mine tanker, men når jeg snakker med mine venner eller ser noget der minder mig om ham, bliver jeg ked af det. Og jeg har haft lyst til at kontakte ham igen, men jeg ved timingen ikke er god, fordi jeg lige er flyttet tilbage til mit hjemland i nogle måneder, så jeg har slet ikke nogen mulighed for at se ham.
Men det er ikke bare trygheden af at have en kæreste som jeg savner, jeg savner at grine med ham, snakke med ham, og være super mærkelig med ham.
Dybt nede er han stadig min trykhedsperson. Fordi han aldrig dømte mig og vi var 100 procent os selv sammen.
Jeg var hans første rigtige kæreste, som han havde snakket med sin mor om, før vi blev kærester, og den første han tog med hjem, og den første han var stolt over at vise frem.
Jeg kender største delen af hans familie, og jeg elsker dem alle sammen, og de elskede også mig, og har efterfølgede prøvet at kontakte mig, men min eks ville ikke have det. Fordi han blev jaloux på hans mor og mit forhold, fordi hun har kun sønner og følte at jeg var en slags datter for hende.
Jeg savner hende også rigtig meget men jeg har ikke svaret fordi min eks blev så sur.
Og det kan jeg også godt forstå, fordi hun altid sagde at jeg var så perfekt og han bare var dum for at ødelægge det hele.
Derfor er jeg bange for at snakke med ham igen, og så også begrund af en af hans bedste venner altid var jaloux på mig, fordi min eks gav mig mere opmærksomhed end ham (Følte han) Fordi han var van til at have min eks for sig selv.
Og derfor snakkede han grimt om mig dagligt, både hans mor og han har sagt det er sandt, og han sagde det skam også til it ansigt.
Men heldigvis forsvarede min eks mig altid.
Men der kom nogle stoffer og fake venner imellem os, da han tog hjem til dk da vi havde været på ferie sammen, så jeg ham ikke i en måned, og der tog han stoffer og min eksveninde sagde at han havde været mig utro og ikke længere forsvaret mig, det fandt jeg så ud af var løgn for 2 måneder siden, og jeg vil gerne sige undskyld for at have troede på de rygter. Men frygter det er forsent.

(Pige, 17 år)
Hej Pige på 17 år
Der er et rigtigt svært brud med din kæreste, du har gået igennem. Og selvom det er ved at være 9 måneder siden kan du mærke, at han stadig fylder i dine tanker. Så kan man godt blive i tvivl om, om man har taget det rigtige valg eller om man skulle have gjort noget andet.
Det tager tid at komme sig
Jeg tror desværre ikke, at jeg kan komme med nogle nye råd, som du ikke allerede har fået tidligere. Det er selvfølgelig rigtig svært at gå igennem en kærestesorg og det kan tage lang tid, før man er kommet sig over det. Du skriver dog, at du kan mærke at han ikke længere er i dine tanker hele tiden, men at du bliver ked af det, når du oplever noget, som minder dig om ham. Det tænker jeg er helt normalt at opleve, når man er ved at komme videre ovenpå et kærestebrud. I begyndelsen vil man måske have ham i hovedet non-stop. Efter et stykke tid tænker man måske kun på ham, når man bliver mindet om ham. Så kan man stadig godt blive ked af det. Det er helt normalt at have det sådan i lang tid efter at man er gået fra hinanden. Men på et tidspunkt vil du nok heller ikke blive ked af det længere, når du ser ting, som kunne minde dig om ham. Det er jeg næsten helt sikker på også nok skal ske for dig, hvis du bare giver det mere tid.
Tag fat i Headspace
Nogle gange kan man have brug for at få snakket hele kærestebruddet igennem med nogen, som ikke kender en eller ens historie. Det kan nemlig være rigtigt rart at få lidt friske øjne på hele situationen og måske få vendt nogle af de ting, som stadig fylder meget i ens tanker. Hvis du tænker det kunne være rart, så kan du prøve at kontakte Headspace. Headspace er en anonym ungerådgivning, hvor man kan komme og snakke om de ting, som fylder for en. Intet problem er for stort eller småt i Headspace. Nu skriver du godt nok, at du ikke lige er i Danmark i øjeblikket, men du kan også kontakte Headspace på chat, hvis det kunne være rart. Ellers kan du altid kontakte Børnetelefonen på telefon, skriv, sms eller chat også.
Det lyder til, at det stadigvæk fylder for dig med din ekskæreste. Men det kan tage lang tid før man har kommet sig over et forhold og så må man gøre sit bedste for at passe godt på sig selv og give sig god tid til at komme videre. Jeg håber du kunne bruge mit svar og så krydser jeg fingre for, at du snart kommer ovenpå igen.
De bedste hilsner fra en Mindhelper