Hej.
Jeg er en pige på 14 år. Jeg er næsten lige flyttede skole. Jeg har fået et godt øje til en dreng på min årgang. Hver gang vi går forbi hinanden får vi øjenkontakt, og begynder og smile, kan også se at han begynder og smile. Jeg har prøvet og skrive lidt med ham på fecebook, men det er kun en gang imellem han svare mig. Jeg går også til det samme valgfag med ham. Hver gang jeg ser ham kan jeg næsten ikke holde øjne fra ham igen. Jeg kan mærke nogle gang han kigger på mig, og det er når vi er ude til frikvarter eller skal samles til et eller andet eller valgfaget. Men ellers har jeg ikke rigtig snakket med ham.
Hvad skal jeg gøre?

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det er bare aldrig nemt, når man er vild med en fyr. Men jeg er glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Hvad gør man?
Jeg synes det er sejt, at du har skrevet til ham på facebook. Det er nemlig en rigtig fin måde, at vise interesse på. Men nu står du så og skal finde ud af, hvad der lige er næste skridt.
Jeg vil prøve at liste lidt idéer til, hvordan du kan komme mere i kontakt med ham og måske finde ud af, om han også synes du er sød.
• Sid ved siden af ham til valgfag.Så kan du måske prøve at snakke lidt mere med ham der? Det er en god måde, at lære ham bedre at kende på.
• Skriv til ham igen. Hvis du stiller spørgsmål til ham, så kan det nogle gange være med til at åbne samtalen lidt op. Eller beder om hjælp til noget omkring skole. Det kan også være en måde at starte en samtale på.
• Fang ham i frikvartererne. Måske laver han noget, som du også kan være med til? Eller i kan nå at snakke lidt mere sammen.
• Giv ham et kompliment. “Du var god til valgfag idag, da du gjorde blabla” Det kan alle lide og så viser du ham, at du er sød, åben og nysgerrig på ham.
• Få dine venner til at snakke med ham. Så kan de måske prøve at finde ud af, om han også synes, du er lidt sød.
• Vær modig og spørg om han vil ses. Måske vil han være med til at gå en tur efter skole? Eller se film hjemme hos dig?
Det er kan være svært at finde ud af, hvad man lige skal gøre, når man er blevet vild med nogen. Men jeg håber at mit svar har været hjælpsomt for dig. Og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå super godt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper